Els portals ecommerce han fet que les pimes hagin de millorar la presència online
Els portals ecommerce han fet que les pimes hagin de millorar la presència online

Kolau, una app que ajuda les pimes a anunciar-se a Google

Un emprenedor català situat a Silicon Valley crea una eina per ajudar les petites empreses a tenir major presència a Internet

Amb l’augment imparable de les grans companyies que venen els seus productes i serveis a través d’Internet, moltes pimes s’han vist obligades a fer el salt per tenir presència a la xarxa i posicionar-se en cercadors, però sovint sense cap coneixement tècnic.

De fet, moltes d’aquestes petites i mitjanes empreses recorren a serveis de consultors SEO, experts en màrqueting online o altres professionals per tal d’aconseguir el seu objectiu de manera ràpida i segura.

Danny Mola, un emprenedor català que viu a Silicon Valley, va pensar que moltes d’aquestes pimes potser no podien permetre’s contractar un professional d’aquestes característiques i va decidir crear un software que les ajudés a assegurar la seva presència a Internet.

L’aplicatiu, anomenat Kolau –no, no té res a veure amb l’alcaldessa de Barcelona–, és una plataforma gratuïta que ajuda les petites empreses a millorar la seva presència a Google.

Com ho fa?

Els passos per posar-la en marxa són molt senzills. D’entrada n’hi ha prou amb accedir a la seva web i registrar-se

bienvenido

Un cop registrats, la plataforma ens demanarà una mica d’informació sobre el negoci –bàsicament si la nostra web es dedica a vendre productes o serveis online, o si només és informativa– i ens dirà que connectem Google Analytics amb el nostre lloc web –d’una manera molt didàctica i senzilla–.

Arribats a aquest punt, Kolau ens dóna l’opció de fer servir Google AdWords, la plataforma de publicitat de Google per tal de promocionar el nostre negoci mitjançant anuncis, motiu pel qual ens demanarà que li indiquem alguns dels nostres competidors.

competidors

I a partir d’aquí, el sistema ja està llest per funcionar. El panell de control de Kolau ens mostra una versió simplificada de Google Analytics, capaç de fer-se entenedora per a pràcticament qualsevol persona amb nocions bàsiques d’Internet, a més de proporcionar-nos alguns consells bàsics per optimitzar el nostre web i oferir-nos molta ajuda per anunciar la nostra empresa.

De fet, el projecte ha estat tan ben rebut als Estats Units, que Google ha contactat el seu responsable per convertir-los en partners oficials.

Juntament amb l'app, Kolau també ofereix un blog de marketing y està llançant una "acadèmia digital de màrqueting" amb el propòsit de donar recursos als propietaris de petites empreses, oferint-los articles de fàcil lectura, com per exemple què és AdWords, o com crear campanyes a AdWords i consells de ràpida aplicació, així com entrevistes als gerents de petits negocis nacionals que han tingut èxit

Més informació
Renovar-se o morir
Les tecnologies d’avantguarda de la propera dècada
La milla que encalla l''ecommerce'
Avui et destaquem
El més llegit