L'iPad Pro, el nou llançament Apple

La companyia tecnològica posa a la venda la versió pro del seu iPad aquest dimecres, un producte presentat al setembre i que pretèn competir amb Microsoft

iPad Pro
iPad Pro
quico domingo
Soci i director de Mortensen
10 de Novembre de 2015
Aquest mes de setembre Apple va presentar l'iPad Pro, una versió de 12,9 polzades d'un dels seus dispositius estrella. Com a principals novetats a banda de la mida, l'aparell, que està pensat per professionals de camps que van des del disseny a la medicina, incorpora un llapis, batejat com a Apple Pencil, que permet treballar amb precisió sobre la pantalla, dibuixar traços de diferent gruix variant la pressió que s'hi aplica i fer ombres inclinant el canell.

Un dels problemes dels actuals llapis per tauletes és el fet que si un dibuixant recolza la mà sobre la pantalla, el dispositiu és incapaç de detectar què és el llapis i què és la pell, produint uns defectes en el traç força notables. L'iPad Pro, en canvi, sap distingir-ho a la perfecció.

A la presentació, Apple va anunciar que el dispositiu estaria a la venda a partir del mes de novembre d'aquest mateix any, tot i que no va especificar-ne exactament la data. En una nota de premsa publicada aquest diumenge, la companyia de Cupertino va acabar-ho de concretar: l'iPad Pro es podrà reservar en 40 països (entre els quals hi ha Espanya), a partir d'aquest dimecres. La data no ha estat escollida a l'atzar, ja que el dia 11 de novembre és el Singles Day a la Xina, el dia en què més vendes online es produeixen de tot l'any.

Pel que fa al preu de l'aparell, el model més bàsic, de 32Gb de capacitat i amb connectivitat Wifi, costarà 799 dòlars. El model de 128Gb i connexió Wifi LTE arribarà fins als 1.079 dòlars.



En el seu moment es va especular amb el fet que l'Apple Pencil i la Smart Keyboard –una funda amb teclat incorporat similar a la de les tauletes Surface de Microsoft– no veurien la llum fins unes setmanes després del llançament de l'iPad Pro. Ara, aquest comunicat ho desmenteix i confirma que els dos accessoris –que costaran 99 i 169 dòlars, respectivament– sortiran a la venda al mateix temps que la tauleta.

L'entrada d'Apple en el segment de les tauletes professionals confirma una tendència del sector, que està intentant apropar-se a l'aposta de Microsoft per convertir aquests dispositius en aparells que puguin arribar a substituir els ordinadors portàtils en la feina diària.