
Els aparells d'osmosi poden arribar a descartar fins al 80% de l'aigua que tracten. Una quantitat de líquid molt important que no s'aprofita i és una pèrdua d'energia i recursos. L’empresa Grupo Corsa, conjuntament amb el centre tecnològic Eurecat-CTM (membre de Tecnio), ha desenvolupat un nou sistema de tractament domèstic d’aigua basat en tecnologia de filtració per membrana capaç d’aprofitar la totalitat del líquid tractat, en contraposició als sistemes d’osmosi tradicionals.
Osmotic Zero es basa en tecnologia d’osmosi inversa capaç d’aprofitar una quantitat superior d’aigua i reciclar-ne la sobrant, fet que augmenta l’eficàcia del tractament. “Els sistemes tradicionals només filtren entre un 20 i un 50% de l’aigua tractada i això fa que gastin molta més aigua de la què realment produeixen”, explica Xavier Martínez, cap de tecnologia de l’aigua d’Eurecat-CTM.
Els sistemes d’osmosi convencionals només aprofiten entre un 20 i un 50% de l’aigua tractada, mentre que Osmotic Zero aprofita el 100%
En aquest sentit, Grupo Corsa calcula que cada consumidor es podrà estalviar més de 7.000 litres d’aigua anuals gràcies al nou sistema, que s’ha començat a comercialitzar el mes d’abril. Jesús Duran, tècnic de Grupo Corsa, destaca que “la tecnologia, l’ús adequat dels recursos i materials, el respecte pel medi ambient, poden agrupar-se ara en el gest de beure un got d’aigua de l’Osmotic Zero”.
La recerca i el desenvolupament de la nova tecnologia s’ha dut a terme als laboratoris de tractament d’aigua d’Eurecat-CTM a Manresa, on s’han utilitzat bancs de prova per simular el rendiment dels diferents components del nou sistema.
L'Osmotic Zero
Segons Neus Bahí, responsable de la Línia d’Experimentació i Anàlisi i cap dels Laboratoris Químics d’Eurecat-CTM, la tecnologia que fa servir Osmotic Zero “permet utilitzar la totalitat de l’aigua, a través d’un cicle de gestió complet que utilitza sistemes de filtració avançats que ja funcionen al sector industrial”.
La tecnologia Osmotic Zero podrà suposar un estalvi als consumidors de fins a 38 litres hora
Osmotic Zero és la primera tecnologia d’Eurecat-CTM per al tractament domèstic d’aigua que aprofita la totalitat dels recursos i s’ha creat a partir de l’experiència adquirida en projectes de sostenibilitat de gran envergadura, tan nacionals com internacionals.