• Innovació
  • Puig inaugura la nova seu corporativa de l'Hospitalet de Llobregat

Puig inaugura la nova seu corporativa de l'Hospitalet de Llobregat

Amb una superfície de 21.000 metres quadrats i 20 plantes, l'espai dona feina a 500 persones

El nou espai tindrà una superfície de 21.000 metres quadrats | ACN
El nou espai tindrà una superfície de 21.000 metres quadrats | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
15 de Febrer de 2024
Act. 15 de Febrer de 2024

La multinacional de perfumeria i moda Puig ha inaugurat, dimecres a la tarda, la seva nova seu corporativa de l’Hospitalet de Llobregat. L’espai, que té una superfície de 21.000 metres quadrats i 20 plantes, donarà feina a 500 persones i completa una construcció que ha durat 10 anys. L’acte ha comptat, entre altres autoritats, amb la presència dels reis espanyols Felip VI i Letícia; el president de la Generalitat, Pere Aragonès;  el ministre d’Indústria, Jordi Hereu i l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín. “El nou espai demostra l’aposta de la companyia per Barcelona i, a la vegada, per la sostenibilitat i el benestar dels empleats”, descriu Marc Puig, president de la multinacional. 

 

La torre estrenada acollirà el hub d'operacions de la multinacional de la cosmètica amb un centre d'innovació que inclou una extensa zona d'innovació aplicada, prototipatge i de tecnologia d'experiència dins del món olfactiu. Puig té al seu portfoli marques de perfumeria, cosmètica i moda com Rabanne, Carolina Herrera, Charlotte Tilbury, Jean Paul Gaultier o Nina Ricci. El 2022 l'empresa va registrar uns ingressos de 3.602 milions d'euros i va vendre els seus productes a més de 150 països. L'ampliació de la seu corporativa de l'empresa ha arribat envoltada de rumors sobre la seva sortida en borsa a l'estiu però la companyia ha evitat fer-hi cap referència.

Així doncs, el complex de les oficines centrals de Puig compta ara amb torre Puig-T1, inaugurada el 2014, i la nova torre Puig-T2. La torre Puig-T1, inaugurada amb motiu del centenari de la companyia, acull les oficines centrals i les funcions de suport, dels equips de les marques i el centre de perfumeria, així com els treballadors del mercat estatal. El nou gratacels ha estat dissenyat per l'estudi d'arquitectura GCA Architects i compta amb un disseny singular en què destaca una superfície de vidre. L'estructura genera diverses terrasses des de les quals els visitants i els empleats podran gaudir d'una vista panoràmica. Amb una superfície de més de 21.000 metres quadrats, té 20 plantes d'oficines amb llum natural, sis ascensors intel·ligents i tres plantes d'aparcament amb estacions de càrrega per a vehicles elèctrics.

 
La torre estrenada acollirà el hub d'operacions de la multinacional de la cosmètica | ACN
La torre estrenada acollirà el hub d'operacions de la multinacional de la cosmètica | ACN

El gratacels presenta espais polivalents i zones obertes informals, però també llocs que permeten més concentració o privadesa com la biblioteca silenciosa o espais bombolla de mida individual. Segons ha detallat l'empresa, la torre Puig-T2 s'ha erigit sota rigorosos criteris de sostenibilitat per reduir no només la despesa energètica durant l'ús, sinó també l'impacte mediambiental de la construcció. A principis del 2024, Puig va tancar la compra d’una participació majoritària de Dr. Barbara Sturm, una marca alemanya de cosmètica mol·lecular que va ser fundada fa deu anys. El grup català assegura que amb l’adquisició reforça la seva competitivitat al mercat i, a la vegada, incrementa la presència als canals digitals i també a la xarxa internacional d’spas. “Parlem d’una empresa que ha prioritzat l’enfocament científic a l’hora de cuidar la pell”, afirma Marc Puig. Els principals mercats de Barbara Sturm són Europa, Estats Units i el sud-est asiàtic.