Una solució per a l''e-commerce': saber la talla en un clic

Una empresa catalana idea un producte per acabar amb una de les principals causes de devolució en el creixent comerç 'on line' de roba

És un canal de venda a l'alça: comprar roba en línia. Però actualment les devolucions de la compra de moda on line se situen entre un 15 i un 25% a l'Estat espanyol. Hi ha llocs d'Europa on les devolucions arriben al 40%. Això provoca despeses addicionals i la insatisfacció per part del client.

De fet, una de les principals pors dels consumidors és no encertar la talla quan compren roba per Internet. Per solucionar aquest problema va néixer el 2012 Verisize, una empresa de Sant Cugat del Vallès que permet saber de forma fàcil i ràpida la talla d'un usuari per a qualsevol marca comercialitzada en botigues de roba on line.

Menys devolucions
Aconseguir la talla exacta i reduir les devolucions permet estalviar fins un 50% les despeses per a l'empresa, expliquen. A més, amb la fiabilitat que aporta l'aplicació el client se sent més segur de comprar ja que, si no és així, quan el producte és car o no acaba de veure clar la seva talla acaba no comprant, cosa que fa que les botigues de moda on line perdin clients.

Aquesta aplicació es va desenvolupar en els seus inicis per investigadors del Centre de Visió per Computador, adscrit a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), i que és un dels accionistes de la companyia. Els clients només han d'aportar el seu pes, alçada, edat i marcar el model del cos que més s'assembla al seu i, en un segons, sabrà quina és la talla que ha de demanar.

"En només 20 segons l'usuari coneix la talla", explica l'encarregada del desenvolupament del negoci, Oliwia Kałużyńska. Kaluzynska destaca que un dels principals avantatge és que la persona "no ha d'interrompre la compra mesurant-se", sinó que les dades que ha de proporcionar tothom les coneix.

Maniquí virtual
Per a desenvolupar aquesta aplicació, els investigadors van estudiar les característiques antropomòrfiques de més de 50.000 persones de complexions diferents amb les que va ser possible el modelatge estadístic del cos humà. Així, a mesura que un usuari introdueix les dades bàsiques es vagi creant un maniquí virtual amb l'aparença de l'usuari.

En el primer any de la seva existència Verisize ja ha aconseguit que 15 botigues tinguin ja instal·lada o en fase de proves la seva aplicació per calcular la talla. Al principi van aconseguir clients de l'Estat espanyol però ja s'han obert a l'estranger i tenen clients d'Austràlia, Suècia i Estats Units i estan en fase de negociació amb marques angleses.

Avui et destaquem
El més llegit