• Opinió
  • L'opinió
  • Barcelona: per una ciutat amb més ambició en els seus esdeveniments
Periodista i consultor de comunicació

Barcelona: per una ciutat amb més ambició en els seus esdeveniments

24 de Maig de 2025
Agustí Rodríguez, opinador de VIA Empresa

Barcelona és una ciutat vibrant, amb una identitat cultural forta, una economia diversificada i un atractiu global indiscutible. Des del seu llegat arquitectònic i el seu dinamisme empresarial fins a la seva posició com a destinació turística i d’innovació, la ciutat té tots els ingredients per brillar en l’organització d’esdeveniments i en les seves estratègies de relacions públiques. No obstant això, moltes empreses i organitzacions encara opten per accions de petit format, amb pressupostos ajustats, desaprofitant el gran potencial d’una aposta més ambiciosa. Cosa de l’esperit de “botiguers”.

 

Barcelona és reconeguda mundialment per la seva creativitat, el seu esperit emprenedor i la seva capacitat per atraure talent i inversió. Apostar per esdeveniments de gran impacte i estratègies de comunicació audaces reforçaria la seva posició com una de les ciutats més innovadores i competitives d’Europa. No es tracta només d’atraure turisme, sinó de consolidar el seu prestigi com un centre de referència per a negocis, cultura i tecnologia.

"No es tracta només d’atraure turisme, sinó de consolidar el seu prestigi com un centre de referència per a negocis, cultura i tecnologia"

Les marques, les empreses i les organitzacions que operen a Barcelona tenen l’oportunitat d’augmentar el seu valor si s’uneixen a iniciatives ambicioses que marquin la diferència. Els esdeveniments de gran escala amb una producció de qualitat generen més atenció mediàtica, atrauen patrocinadors importants i eleven la percepció d’exclusivitat. En lloc de limitar-se a accions més modestes, les empreses podrien aprofitar el caràcter innovador de la ciutat per impulsar experiències que marquin tendència en els seus respectius sectors.

 

Les grans inversions en esdeveniments i relacions públiques no només beneficien la imatge de les marques, sinó que també tenen un efecte positiu en l’economia local. En apostar per trobades de gran nivell, es fomenten les connexions entre empresaris, es reforcen xarxes comercials i es creen oportunitats de negoci. Barcelona podria aprofitar encara més el seu ecosistema emprenedor i el seu atractiu per al sector tecnològic, financer i creatiu, potenciant l’intercanvi d’idees i la col·laboració internacional.

Barcelona ha de pensar en gran

Si la ciutat vol consolidar-se com un referent global en esdeveniments i relacions públiques, cal un canvi de mentalitat. Apostar per l’ambició, la inversió i l’excel·lència no només reforçarà el seu posicionament, sinó que també generarà beneficis tangibles per a empreses, institucions i professionals. Barcelona té tot el que cal per ser protagonista en el panorama nacional i internacional: només necessita atrevir-se a fer el següent gran pas. Pensar en gran per competir amb altres ciutats de l’Estat que estan fent els deures. Ja hi ha molta gent que ho veu i que ho percep. A veure si som capaços de fer aquest pas endavant.