Aitona tanca la campanya de la floració amb 27.000 visitants i revalida les xifres rècord

Les visites guiades als presseguers en flor capten l'interès de turistes russos, japonesos i americans

Concert de Clara Peya a l'espai Aitona Gourmet en el marc del Cruïlla Baix Segre | ACN Concert de Clara Peya a l'espai Aitona Gourmet en el marc del Cruïlla Baix Segre | ACN

Aitona ha tancat la campanya turística de la floració després de quatre setmanes en què ha rebut la visita d'unes 27.000 persones, xifra que suposa revalidar els registres rècord de l'any passat. A més, el projecte Fruiturisme ha captat l'interès de turistes de diverses nacionalitats, sobretot russos, japonesos i americans, alhora que ha augmentat el nombre de visites guiades en castellà i anglès pels camps de presseguer en flor. L'alcaldessa d'Aitona, Rosa Pujol, ha fet una valoració molt positiva de la campanya perquè s'han "superat totes les expectatives" amb una oferta lúdica i cultural que "ha estat a l'altura dels visitants".

En aquest sentit, la campanya d'enguany ha introduït moltes novetats, com el Festival Cruïlla Baix Segre - Festa de la Floració, que va donar el tret de sortida a la temporada amb totes les entrades venudes, o la nova experiència Prèmium per veure els estels des dels camps florits. Bona part de les propostes de la campanya de la flor han anat acompanyades de Raimat. Les diferents degustacions i maridatges han cridat l'atenció de bona part dels visitants i es converteixen així en activitats estrelles.

La campanya ha tingut un toc reivindicatiu, ja que s'ha aprofitat l'ocasió per explicar la situació i les reivindicacions actuals de la pagesia

Rosa Pujol ha destacat també que "la venda d'arbres, l'intercanvi de xapes, el lloguer de bicicletes i el servei de foodtrucks també han marcat la diferència. Com la implicació de tots els guies, voluntaris i pagesos, factors que han convertit aquesta campanya en una de les millors celebrades fins ara. Ells són la clau d’aquest èxit i el motiu pel qual Fruiturisme i Aitona està en boca de tothom i són un actiu i un atractiu turístic privilegiat i únic al sud d'Europa".

Més info: Les reivindicacions d'Alcarràs i la vida després de la popularitat

Així mateix, la campanya ha tingut un toc reivindicatiu, ja que s'ha aprofitat l'ocasió per explicar la situació i les reivindicacions actuals de la pagesia, una de les activitats econòmiques principals del poble.

Més informació
Aitona tanca una campanya de la flor històrica amb més de 27.000 visitants
Aitona dona el tret de sortida al 10è aniversari de Fruiturisme
Avui et destaquem
El més llegit