Amb Grou App no et perdràs cap festa

L'aplicació sabadellenca, que ja suma 10.000 descàrregues, busca convertir-se en la millor plataforma del món per sortir de festa

L'equip de l'aplicació sabadellenca Grou App
L'equip de l'aplicació sabadellenca Grou App
Bàrbara Padilla
31 d'Agost de 2016 - 05:30
Act. 06 d'Octubre de 2016 - 15:36
Quan volien sortir de nit, mai trobaven informació sobre les festes que hi havia al seu voltant. Si era dijous, per exemple, no localitzaven quines eren les discoteques que hi havia obertes aquell dia, ni els preus, o el tipus de festa que es feia aquella nit. Per resoldre el problema, quatre joves emprenedors de Sabadell i rodalia, Àlex Purull, Xavi Ribas, Gabriel Santana i Arnau Navarro, van crear l'any passat Grou App. Després de sumar 10.000 descàrregues i rebre diferents reconeixements, ja tenen la seva pròpia oficina al carrer del Sol, al centre de Sabadell.

Créixer. D'aquesta paraula va sorgir el nom de l'app. Així ho explica Navarro, un dels creadors. "Volíem crear una paraula nova. Com a emprenedors, ens agrada molt crear, però, sobretot, créixer. Créixer com a persones, en coneixements, experiència, horitzons... i fer créixer una comunitat. Així, de la paraula grow [créixer en anglès], va sortir Grou", relata.

De moment, tenen presència a Barcelona, a l'Àrea Metropolitana, a Girona i a la Costa Brava -un mercat potencial d'un milió de persones-, tot i que tenen planejat créixer fins a Madrid, realitzar proves pilot a altres ciutats mitjanes i grans i, finalment, convertir-se en la millor app del món per sortir de festa.

Al darrere, estudiants emprenedors
Ells també han crescut. Van començar l'aventura sent quatre i ara ja en són vuit, incloent-hi l'equip informàtic, i estan buscant un Head of Marketing per completar el grup. Aquest curs, a més, obriran places perquè universitaris de tot Europa hi puguin fer pràctiques. "Som un equip jove, i la majoria estem estudiant, però ens hem especialitzat en les tasques i els departaments que gestionem. La nostra prioritat és Grou, i no treballem en cap altra empresa", explica Navarro. "Amb la nova oficina -afegeix- ens reunim en un mateix lloc i tenim una comunicació perfecta".

Després de viure l'experiència d'aquest projecte, tenen més clar què significa ser emprenedor. "Un bon emprenedor ha de saber on vol arribar. Després, res ni ningú el pot aturar. Ha de ser constant, positiu, disciplinat, no ha de tenir por a arriscar-se o equivocar-se i, per sobre de tot, ha de ser empàtic, tant amb els seus clients com amb el seu equip. Un emprenedor només triomfa si té un bon equip", diu Navarro.



Troba la teva festa 
Grou és una app que posa en contacte els usuaris que cerquen oci amb els locals que n'ofereixen. Els usuaris poden cercar la festa que més s'adeqüi al seu perfil, comprar entrades, consumicions i ampolles VIP amb descomptes i sense comissions extres, i poden apuntar-se a llistes per entrar gratuïtament, i sense cues, al local. Els propietaris dels locals, per la seva banda, poden gestionar de manera més eficient el seu negoci amb l'aplicació, tot reduint la inversió en publicitat i màrqueting, ja que l'app els aporta el públic objectiu que busquen.

L'aplicació informa els usuaris de festes de tots els estils, tot i que se centra especialment en l'oci més comercial, ja que és el que la gent més demana, tant els autòctons com els estrangers que vénen de turisme a Catalunya. "La nostra intenció és oferir totes les festes disponibles aquell dia a la teva ciutat, i que Grou, segons les teves preferències, et recomani aquella festa on sap que t'ho passaràs millor", diu Navarro.

Inicis i evolució 
Els creadors van apostar per una app que estigués disponible tant a Apple com a Android. "Sabíem que havíem de sortir amb les dues plataformes, ja que si no ho fèiem, deixàvem de cobrir la meitat del nostre target", reconeix Navarro. Un dels obstacles amb què es van trobar a l'hora de crear-la, d'altra banda, va ser el fet de no trobar un equip tècnic propi qualificat per fer-la. "Vam contractar una empresa externa. És una bona opció si vols una app professional i segura, però és car, i externalitzar el producte pot portar a interpretacions errònies i poca flexibilitat a l'hora d'actualitzar-la i millorar-la", apunta el sabadellenc.

L'equip treballa actualment en la millora de l'aplicació, escoltant les crítiques dels usuaris. "Seguim la política d'implementar allò que al client li agradaria que tingués Grou. Cuidem molt els detalls, i estem fent canvis molt significatius", confessa. Els creadors de Grou han dedicat la meitat del seu finançament privat al producte i l'altra meitat al màrqueting, sobretot pel que fa a l'adquisició i la retenció d'usuaris. Actualment, per a les discoteques i els festivals de música és gratuït aparèixer a Grou, així com per a l'usuari descarregar-se l'app. Els creadors de Grou guanyen una petita comissió per venda, la qual li cobren a l'organitzador, mai al client que surt de festa. "Ara estem treballant en nous models d'ingressos per monetitzar i fer rendible l'app. També hi ha locals que contacten amb nosaltres per aparèixer a l'app", diu el sabadellenc.

Els propers 12 o 18 mesos, calculen, començaran a generar beneficis. Ara estan centrats a crear una gran comunitat d'usuaris a través de les xarxes socials. Només a Instagram tenen 11.5k de seguidors. "Les xarxes socials és d'on arriben més nous usuaris, però també ens arriben d'esdeveniments que creem a les universitats, de sinergies amb altres startups, hotels i, sobretot, del boca-orella. Molta gent ens coneix perquè ens ha recomanat un amic seu", assegura Navarro.

Les xarxes que més utilitzen són Facebook i Instagram, on inverteixen més diners. "Cadascuna la utilitzem de manera diferent, ja que la gent es comporta també diferent. A Instagram funciona molt bé donar a conèixer l'app amb influencers i concursos", apunta.

Reconeixements arreu 
Tot i que és una app jove, Grou App ha rebut diferents reconeixements. Aquest any, l'equip s'ha presentat a l'Appcircus Barcelona, on ha quedat finalista. "Va ser una bona experiència, ja que vam ser finalistes com a millor app de Barcelona entre més de 80 candidats; una motivació extra per a tot l'equip i la feina ben feta", reconeix Navarro. A l'EO GSEA han estat reconeguts com la millor startup creada per universitaris. Banc Sabadell, d'altra banda, els ha premiat amb un espai de coworking. També van ser finalistes a 4YFN i guanyadors a Booster-E / Red Emprendia.

Vist l'èxit, l'equip té al cap crear una altra app o iniciar un nou projecte, tot i que això serà més endavant. "Ens encanta emprendre i crear, però ara no és el moment de pensar en això. Tots els nostres esforços estan destinats a convertir Grou en la millor app per sortir de festa del món", conclou.