• Territori
  • 'Les professions del futur' són a l'Anoia

'Les professions del futur' són a l'Anoia

El programa impulsat per la Unió Empresarial de l'Anoia té l'objectiu de donar a conéixer la realitat empresarial als més joves

Marc Paré és un dels empresaris que participen a 'Les professions del futur'
Marc Paré és un dels empresaris que participen a 'Les professions del futur'
Redacció VIA Empresa
Barcelona
12 de Desembre de 2018 - 12:43
Act. 13 de Desembre de 2018 - 10:23

Les escoles de l'Anoia s'acosten al teixit empresarial comarcal gràcies al projecte educatiu Les professions del futur. La iniciativa promoguda per la Unió Empresarial de l'Anoia (UEA) arriba a la seva tercera edició consolidant l'aposta de l'entitat per incrementar i millorar la relació empresa-escola, la qual consideren "un eix bàsic per aconseguir que l'evolució del sistema educatiu i el món educatiu", segons informen en un comunicat. Alhora, vol posar solució al gran desconeixement de la realitat empresarial de la comarca i de les possibilitats de futur que hi ha al territori.

 

El projecte, destinat a alumnes de primer i segon de batxillerat, inclou xerrades dels empresaris a les escoles i també visites dels alumnes a les empreses del territori perquè puguin copsar la realitat del món laboral i empresarial de ben a prop. Alhora, també es realitzaran tallers sobre les competències bàsiques i professionals més valorades per les empreses.

El programa durarà tot el curs 2018-2019 i està obert a tots els centres educatius i formatius de la comarca de l'Anoia. Les escoles interessades poden inscriure's o bé a través de la UEA, o a través del programa AIRE del Departament d'Ensenyament de l'Ajuntament d'Igualada. Més de 40 empreses anoienques estan implicades a ensenyar el teixit industrial als joves de la comarca.