El sector del packaging de l'Anoia busca sinergies

Un projecte, coordinat per Enric Sánchez Urdangarín, mostrarà a través d'una exposició a L’Empremta productes dissenyats al territori

L'espai L'Emprempta de Gràfiques Vilanova | Cedida L'espai L'Emprempta de Gràfiques Vilanova | Cedida

Poca gent sap que la famosa caja roja de bombons Nestlé va ser inventada i fabricada a Igualada, inspirada per un paquet de tabac; que el pack de roba interior JIM –també igualadí- va rebre el premi Eurostar al millor pack del continent, que els primers packs de cartró per a ampolles de cervesa van sortir de l’Anoia o que actualment als països nòrdics es ven la fruita en embolcalls de paper individuals creats a Igualada.

El sector del packaging ocupa centenars de treballadors a l’Anoia i només les dues empreses principals facturen quasi 70 milions d’euros anuals. Aquí es fabriquen fundes, estoigs, i embolcalls de paper i cartró per a tot tipus de productes que es venen arreu del món, i les empreses anoienques que s’hi dediquen concentren un gran nombre de patents d’embalatges ben singulars.

Fidel a la seva voluntat de difondre el sector de les arts gràfiques i reconèixer la tasca de les empreses que aposten pel territori, la impremta Gràfiques Vilanova ha decidit engegar un projecte per mostrar tot aquest potencial del packaging i que té com a objectiu, a més de la difusió entre la ciutadania, buscar sinèrgies entre les diferents empreses que s’hi dediquen. El projecte culminarà amb una exposició dels millors productes de packaging fabricats a l’Anoia que es podrà veure a la sala l’Empremta la propera tardor. La sala, inaugurada l’any 2013, pertany a Gràfiques Vilanova, qui cedeix desinteressadament l’espai a la ciutat per tal que s’hi puguin realitzar activitats i exposicions divulgatives relacionades amb el món de les arts gràfiques i vinculades a la vida cultural i associativa de la ciutat.

 

Packs de roba interior JIM publicitats per Johan Cruyff

El director del projecte és l’expert en packaging Enric Sánchez Urdangarín, que ha treballat durant més de 40 anys al sector i és el creador de packs tan reconeguts com la caixa roja de Nestlé o els packs de roba interior JIM publicitats per Johan Cruyff. Gràfiques Vilanova agraeix a Enric Sánchez la seva dedicació voluntària i demana col·laboració a les empreses del sector perquè el projecte sigui un èxit. 

Més informació
El packaging reivindica el seu èxit
Font Packaging, el cartró a mida
7 exemples de com fer del ‘packaging’ un element estratègic
Avui et destaquem
El més llegit