• Territori
  • L'èxit de Tous, Anuntis i Enrique Tomás

L'èxit de Tous, Anuntis i Enrique Tomás

La Jornada d'Emprenedoria marca les pautes a seguir a partir de les experiències empresarials de Rosa Tous, Enrique Tomás i David González-Castro. VIAempresa ho ha relatat minut a minut

Els diferents ponents han explicat els seus casos empresarials
Els diferents ponents han explicat els seus casos empresarials
30 d'Octubre de 2013
Act. 11 de Novembre de 2013
14.00 - Finalitza la taula rodona de presentacions d'experiències d'èxit amb un fort aplaudiment per part dels més de 800 assistents. És moment per a les activitats de networking entre els emprenedors, al vestíbul del Teatre-Auditori de Sant Cugat.




13.45 - "
L'emprenedoria social és diferent, no ve del món emprenedor empresarial, sinó que ve de projectes socials", explica JordiJuanos. "I aquí, en aquest sector, hi ha moltes oportunitats de sinèrgies conjuntes".

13.30 - 
Què és UpSocial? El seu fundador, JordiJuanos ho explica: "Som emprenedors que busquem donar resposa a un desafiament social o ambiental". Són, però, el resultat d'un canvi de xip, de perdre la por i deixar de pensar en "Per què no fem..." i fer-ho.

13.15 -
 EnriqueTomás veu l'equip de treball com un element clau de l'èxit. Això sí, cal confiar en ell i fer que tothom es senti reconegut i recompensat. Per tant, "no val tenir gent que digui que sí a tot, ni tampoc els que diuen sempre que no per ser diferents. El que han de fer és demostrar que esta atents i sentir-se identificat amb els colors del negoci. Només així es pot arribar lluny".




13.00 - Enrique Tomás
és el petit d'onze germans i, mentre estudiava, ja treballava a la botiga familiar d'embotits de Badalona. En poc més d'un any ha obert disset botigues de pernil i enguany facturarà més de 50 milions. "Vull posar nom al pernil, com ho van fer Kleenex o Danone", ha sentenciat Tomás.




12.50 - 
Finalitza la intervenció de RosaTous amb un missatge contundent: "Cal dialogar amb el client, escoltar-lo i saber què vol. Nosaltres, per exemple, estem en contacte amb dones interessades en moda que porten els seus propis blogs i sempre valorem el que diuen"

12.45 -
 Tous és una empresafamiliar i vol mantenir aquest esperit. Per això, la marca busca partners que "sentin passió pel que vendran i no busquen només fer una gran inversió". Alhora, han d'entendre el territori per mantenir el que per RosaTous és essencial, ser locals. "Som una empresa global, però volem actuar de manera local i necessitem conèixer les particularitats del territori, on operem per aconseguir el millor èxit".

12.30 - 
"En qüestió de valors, hem de preservar les tres C: ser coherents, consistents i conseqüents". Per això, els valors no han de canviar. RosaTous explica que estan a l'ADN i que per molt que una persona canviï al llarg de la vida, els valors essencials d'un negoci s'han de mantenir ferms. Per ells, fer somriure i mantenir-se joves és el que defineix la marca de joieria.




12.15 - 
"No sempre guanya el més gran, sinó el que millor s'adapta". Una punt bàsic en el context de revolució tecnològica actual, segons DavidGonzálezCastro, que afegeix que "per això, l'emprenedor ha de ser sempre optimista no deixar d'idear, perquè té molta més capacitat de crear i innovar que les grans corporacions".

12.00 - 
Comença el panell amb David González Castro, cofundador d'Anuntis, Rosa Tous, de la firma Tous, Enrique Tomàs, fundador de l'empresa que porta el mateix nom, i Jordi Juanós, de l'associació Up Social, repassen els seus casos empresarials.




11.35 - 
Primer break de la jornada. Després d'una profunda reflexió sobre l'èxit de la cooperació entre empreses, els més de 800 assistents aprofiten el descans per fer una sessió de networking. Presentacions, intercanvis de targetes i previsions de futur. Comença la cerca de possibles oportunitats de negoci.

11.00 - 
Les aliances s'han de fer des dels actius, des del que sabem fer millor que ningú i no es del que fem ara. Per AlfonsCornella, aquesta és la gran mancança d'Europa: "Si no es combinen les capacitats de les seves pimes, barrejant els actius diferencials i atractius, no tenim un futur gens clar, perquè no tindrem una base d'actius al continent".

10.45 - Alfons Cornella
ho té clar: "La col·laboració és la manera de sobreviure als mercats internacionals i aquesta idea no només pot passar de forma accidental, quan els vicepresidents de les companyies es troben a l'aeroport". Segons el fundador d'Infonomia "les interseccions han de ser més sistemàtiques".




10.15 -
 El futur dels negocis són les aliances estratègiques: les anomenades blue oceans. Segons AlfonsCornella, fundador d'Infonomia, aquestes "resulten de la coalició entre empreses diferents que es repel·leixen i que posen tota la seva energia per crear una nova categoria amb una quantitat important de possibilitats".



9.30 - 
L'actriu i cantant Nina, fundadora de NinaStudio, condueix l'acte: "Recentment jo també m'he convertit en emprenedora". L'artista catalana dóna pas a la benvinguda institucional a càrrec de CarlesBrugarolas, tinent d'alcalde d'economia, empresa i ocupació de Sant Cugat; DavidChaler, delegat de la Cambra de Terrassa; SantiagoBenedé, drector general d'EsadeCreapolis; NúriaBetriu, directora del programa Catalunya Emprèn de la Generalitat de Catalunya; i FerranCivil, vicepresident primer i president delegat de l'Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona.



09.00 -
Obren les portes del Teatre-Auditori de Sant Cugat del Vallès, on té lloc la 5a Jornada d'Emprenedoria i que espera reunir més de 800 assistents, sota el lema Cooperem per generar valor. L'etiqueta a Twitter és #jornadaemprenedoria.