Miliunverd aterra al Regne Unit

La firma del Montsià comercialitzarà el seu oli als magatzems Harrods, entre altres espais

El sector de l’oli d’oliva a Catalunya factura 863 milions d'euros | iStock
El sector de l’oli d’oliva a Catalunya factura 863 milions d'euros | iStock
Redacción VIA Empresa
La Sénia
11 de Desembre de 2023
Act. 07 de Gener de 2024

Miliunverd ha tancat un acord al Regne Unit per comercialitzar els seus olis d’oliva verge extra als establiments de Harrods i Selfridges (Londres), dos dels espais comercials més coneguts d’Europa. L’empresa de la comarca del Montsià va iniciar la seva expansió internacional fa dos anys. En aquest sentit, actualment, Miliunverd ha consolidat el negoci als mercats dels Emirats Àrabs i Alemanya. “Érem conscients que el Regne Unit és un mercat molt madur i amb molta oferta en el nostre tipus de producte”, apunta Eva Cabanes

 

La fundadora i gerent de Miliunverd ha destacat com el suport d’ACCIÓ “és molt important per prendre decisions estratègiques”. El sector de l’oli d’oliva, segons dades d’un estudi del sector de l’oli d’oliva a Catalunya realitzat per Prodeca, compta actualment amb 347 empreses productores que facturen 863 milions d’euros de manera agrupada i ocupen prop de 1.500 treballadors. Segons l’informe, la immensa majoria de les empreses catalanes dedicades a l’oli d’oliva són pimes (en un 99% dels casos).

Es tracta d’un sector consolidat, en què més del 60% compta amb més de 10 anys d’experiència i un 25% supera els 50 anys. Per territoris, el 51% d’aquestes empreses es concentra a Tarragona (179), mentre que a Lleida, que ocupa la segona posició per nombre d’empreses (89), s’hi concentra el 64% de la facturació (554,63 M€). En l’àmbit de les exportacions, l’oli d’oliva va assolir l’any 2022 la xifra de 510,5 M€, amb un increment interanual del 38,7% en valor i un 12,4% en volum, fet que consolida el camí del volum al valor de les exportacions d’oli d’oliva català. Catalunya exporta oli d’oliva a 117 mercats d’arreu del món. La Unió Europea (amb prop del 40% de la quota) és el principal mercat, seguit d’Àsia (16,4%) i l’Amèrica Llatina (14%). Per països, destaquen Itàlia, EUA, el Regne Unit, el Brasil i França.