El millor xocolater del món obre botiga i obrador a Vic per fer créixer la seva marca de xocolata

Eukarya és el nou projecte de Lluc Crusellas que inclou més de 45 referències i ha suposat una inversió d'un milió d'euros

Lluc Crusellas a l'obrador de Vic durant l'elaboració d'una de les mones | ACN Lluc Crusellas a l'obrador de Vic durant l'elaboració d'una de les mones | ACN

Lluc Crusellas va ser distingit el 2022 amb el títol de millor xocolater del món. Era el pastisser més jove en aconseguir-ho, amb tan sols 26 anys. Ara fa un pas endavant amb l'obertura a Vic d'una botiga i obrador de més de 700 m2 on elaborarà la seva pròpia xocolata. Es tracta del projecte Eukarya, que ha suposat una inversió d'un milió d'euros, i que compta amb vuit treballadors. Elaboraran un ampli ventall de productes, amb prop de 45 referències, com ara rajoles, bombons o torrons, sempre amb la xocolata com a ingredient estrella. En una entrevista amb l'ACN, Crusellas explica que Eukarya neix de la "il·lusió" després de guanyar el 'World Chocolate Masters': "Teníem el deure de portar a la gent un producte de qualitat i accessible".

Eukarya és el nom que se li va acudir a Crusellas per al seu nou projecte pensant en les cèl·lules eucariotes, que són les que formen la fava del cacau.  El millor xocolater del món tenia clar que, si havia d'obrir una nova botiga i obrador, havia de ser a Vic. "Sempre he dit que ens devem a la gent d'Osona perquè és qui ens ho ha donat tot", explica. Amb tot, Crusellas diu que el projecte ha nascut "per anar més enllà" i tenen la vista posada en l'any 2025 per fer el salt a nivell internacional. La marca té previst facturar prop de 600.000 euros durant el seu primer any.  

De moment, els productes elaborats pel millor pastisser del món es poden trobar a la nova botiga de Vic, però també a la pastisseria del Carme de Vic -on s'ha format Crusellas- i a la pastisseria Gurbi Degustació de Gurb. A més, totes les referències també es poden adquirir en línia i a la 'pop up store' que s'ha instal·lat a Barcelona amb motiu de les festes de Nadal. Al mateix temps, Eukarya ha arribat a un acord amb Ametller Origens perquè pugui comercialitzar els seus productes durant el Nadal.

"Sabors clars i concisos, sense moltes filigranes"

Crusellas explica que vol que el client experimenti una "experiència" quan adquireixi els productes d'Eukarya. "He buscat que fos el millor sabor possible en cada circumstància, aplicant la millor tècnica i, a més, que l'embolcall i el packaging també estiguessin a l'altura", explica. El xocolater diu que tot el cacau que fan servir per elaborar els productes té l'origen en el Perú i a Papua Nova Guinea, ja que són dos orígens que li agraden molt. "Vam provar diferents orígens i finalment vam escollir aquests dos", relata.

El projecte Eukarya ha suposat una inversió d'un milió d'euros i compta amb vuit treballadors

La finalitat dels productes, diu Crusellas, és que "agradin a la gent". Per això, assegura, han buscat "sabors clars i concisos, sense moltes filigranes, però molt ben executats". També diu que han buscat productes "que siguin fàcils de realitzar i produir" i que es puguin vendre. Eukarya ha nascut amb una àmplia gamma de productes entre els quals hi ha rajoles de xocolata, bombons, roques, esfèrics, torrons, cremes, pannetones, entre d'altres. "Hem intentat que l'experiència pugui ser molt extensa i tots els productes tenen com a ingredient principal la xocolata", exposa.

Més informació
La xocolata també sedueix el consum responsable
La xocolata de cinc generacions
Enric Rovira, la xocolata que s'estudia a Harvard
Avui et destaquem
El més llegit