• Territori
  • La nova seu d'ABB Robotics a Sabadell obrirà l'any 2028 i centrarà l'activitat a la península

La nova seu d'ABB Robotics a Sabadell obrirà l'any 2028 i centrarà l'activitat a la península

Suposarà traslladar 180 treballadors de la seu de Sant Quirze del Vallès i reunirà enginyeria, robòtica mòbil autònoma i formació

Renderització gràfica de la nova seu tecnològica operativa d'ABB Robotics a Sabadell | Cedida
Renderització gràfica de la nova seu tecnològica operativa d'ABB Robotics a Sabadell | Cedida
Redacció VIA Empresa | ACN
09 d'Octubre de 2026 - 01:39
Act. 09 d'Octubre de 2026 - 14:03

ABB Robotics obrirà la seva nova seu a Sabadell l'any 2028. El nou centre logístic tindrà 15.000 metres quadrats i se situarà en un marge de l'autopista C-58, al polígon de Sant Pau de Riu-sec. Aquest nou emplaçament reunirà les activitats d'experiència de client, formació, servei i operacions, a més de reunir equips d'enginyeria, visió artificial, programació i robots mòbils autònoms. La firma va ser un dels principals motors econòmics de Sabadell, amb la seva antiga seu convertida avui en el recinte de Fira Sabadell. Amb aquest moviment, ABB torna a la capital vallesana amb la seva divisió de robòtica, mentre que la resta de serveis i activitat es mantindrà per ara a les actuals instal·lacions de Sant Quirze del Vallès.

 

Així mateix, el centre de Sabadell donarà suport a la tecnologia AMR que es fabrica a la planta d'ABB Robotics a Burgos, connectant la capacitat d'enginyeria catalana amb la producció industrial. Aquestes solucions s'adreçaran a sectors clau com l'automoció, la logística, l'electrònica i els béns de consum, tant a escala local com internacional.

Segura: "La robòtica i la IA física estan entrant en una nova era on la intel·ligència artificial, el programari i l'experiència industrial han d'avançar conjuntament"

El complex incorporarà laboratoris d'R+D, un centre de formació, un showroom tecnològic, espais d'experiència per als clients i àrees de muntatge de solucions robòtiques. Un dels eixos de treball prioritaris serà el desenvolupament de sistemes de visió per ordinador impulsats per IA. Aquesta tecnologia permet als robots veure i interpretar el seu entorn, essent un element fonamental per al desenvolupament dels robots autònoms i versàtils dissenyats per operar de manera més ràpida, segura i intel·ligent en una major varietat de tasques.

 
Sergio Martín, director general d'ABB Robotics a Espanya i Portugal, amb una simulació de la nova seu a Sabadell | Cedida
Sergio Martín, director general d'ABB Robotics a Espanya i Portugal, amb una simulació de la nova seu a Sabadell | Cedida

"La robòtica i la IA física estan entrant en una nova era on la intel·ligència artificial, el programari i l'experiència industrial han d'avançar conjuntament. El centre de Sabadell ens permetrà connectar aquestes capacitats i oferir solucions innovadores a gran escala per a clients de tot el món", ha assenyalat Marc Segura, president d'ABB Robotics, durant la presentació de la nova seu.

Per la seva banda, Sergio Martín, director general d'ABB Robotics per a Espanya i Portugal, ha remarcat la importància de mantenir-se al territori: "L'elecció de Sabadell garanteix la continuïtat de la presència d'ABB Robotics a la comarca del Vallès, manté la proximitat amb els equips actuals i reforça la connexió amb l'ecosistema industrial i tecnològic de Catalunya".

Afegir VIA Empresa com a font preferida de Google de forma gratuïta  

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat  

 
Activar ara