La cinquena edició del programa Impulsa’t ha donat el seu tret de sortida aquest dimecres a Lleida. La iniciativa del Patronat de Promoció Econòmica de Ponent està adreçada a empreses de recent creació de la demarcació. L’edició d’enguany dona cobertura a vint empreses d’onze comarques de la demarcació. Amb aquesta cinquena convocatòria, el programa ha arribat a les 100 empreses acompanyades des de la seva posada en marxa i ha tingut presència, al llarg d’aquests cinc anys, a totes les comarques de la demarcació de Lleida.
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha estat l'encarregat d'inaugurar l'edició d'enguany en un acte celebrat a la Sala Polivalent de la Diputació de Lleida. L'esdeveniment també ha comptat amb representants de les diferents empreses. Igualment, hi han participat el vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Jordi Verdú, i el director de l’ens, Ramon Boixadera.
El programa s’adreça a empreses de menys de cinc anys d’activitat, ja siguin persones autònomes, pimes o startups, amb l’objectiu d’acompanyar-les en el seu procés de consolidació, ajudar-les a incrementar la facturació, millorar l’accés al finançament, avançar en processos d’internacionalització i generar nous llocs de treball. Durant vuit mesos, les empreses participants rebran assessorament individualitzat, mentoratge, formació grupal i contacte amb experts i assessors especialitzats.
La vintena d'empreses participants provenen del Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Pla d’Urgell, Urgell, Garrigues, Alta Ribagorça, Segrià, Alt Urgell, Noguera, Solsonès i Cerdanya. Els sectors representats són molt diversos i inclouen sanitat, hostaleria, educació, comunicació, màrqueting, turisme, TIC, cultura, artesania, comerç i agricultura. Pel que fa a la forma jurídica, hi participen catorze autònoms, cinc societats limitades i una cooperativa.
Talarn ha remarcat que es tracta “d’una aposta molt decidida per tota la xarxa d’empreses petites que han de ser al territori”, perquè “si volem que la gent es quedi a viure al territori, hi ha d’haver empreses que també visquin en aquest territori”. El president de la Diputació de Lleida també ha posat en valor que enguany hi hagi representació d’11 comarques i que l’objectiu sigui “ajudar-les perquè l’empresa tiri endavant, puguin generar ocupació i economia productiva”.