19 ambaixadors per promocionar Viladecans

El director de cinema Javier Ruiz Caldera, l'empresari Joan Carles Calbet o la directiva d'Unilever Ana Palencia s'involucren per impulsar la ciutat com a 'hub' empresarial

Presentació del projecte a Viladecans| Cedida Presentació del projecte a Viladecans| Cedida

Neix el Programa Internacional d'Ambaixadors i Ambaixadores de Viladecans, una nova iniciativa municipal que busca promocionar el municipi com a ciutat capdavantera en innovació educativa, com a hub empresarial i atractiva per emprendre un projecte professional o personal.

El programa, que s'ha presentat aquest dijous a l'Agròpolis Viladecans, té per missió tant la promoció de la ciutat a l'exterior com l'atracció d'oportunitats cap al municipi amb l'ajuda de persones que hi tenen un lligam personal i/o professional però, sobretot, emocional.

És per això que s'ha dissenyat una estratègia d'involucració de persones rellevants de Viladecans per convertir-les en ambaixadors i ambaixadores de la ciutat. Són 19 les personalitats relacionades amb la ciutat que de forma voluntària i vocacional han acceptat el paper d'ambaixadors i ambaixadores i es comprometen a impulsar la projecció de Viladecans des del seu testimoni personal. Es tracta de professionals vinculats a sectors estratègics per a la ciutat, la innovació educativa i el món empresarial, però també hi ha noms mediàtics i altres persones proposades per la mateixa ciutadania després d'un procés participatiu.

El programa Internacional d'Ambaixadors i Ambaixadores de Viladecans l'integren noms com Valentí Massana del Sincrotró Alba, la directiva d'Unilever Ana Palencia, el campió de pastisseria Jordi Bordas, la pedagoga Raquel Mayordomo, el futbolista del València C.F. Martin Montoya o el director de cinema Javier Ruiz Caldera, entre altres.

Grans multinacionals assentades al territori

L'alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, explica que el programa vol "prescriure Viladecans al món, projectar la marca de ciutat i augmentar-ne la visibilitat especialment en els eixos estratègics actuals on Viladecans és referent: la innovació educativa, la vocació empresarial, la transició energètica i l'estil de vida saludable". Viladecans, amb més de 66.700 habitants, és la tercera ciutat del Baix Llobregat per població i la quarta ciutat comarcal en nombre de centres de treball i autònoms (segons dades del 2015).

El nombre d'empreses a la ciutat va créixer un 35,6% entre el 2014 i el 2016, i entre 2016 i 2017 un total de 192 de les noves empreses es van crear amb suport municipal. Destaca la implantació a la ciutat diverses empreses multinacionals com ara Unilever, Ingram Micro, Neinver o Desigual, AAM Powertrain o pimes locals com Medcomtech, Sealed Air, Sodexo, Viladesing Engineering o Connatura.

Des de l'Ajuntament de Viladecans destaquen iniciatives com la Xarxa d'Innovació Educativa, un espai per a impulsar nous projectes a les aules dels centres educatius de manera col·laborativa i tenint en compte tots els agents participants en la comunitat educativa o el projecte de transició energètica Vilawatt, que busca millorar l'eficiència energètica dels habitatges amb reformes integrals, crear una companyia elèctrica local i invertir els estalvis en una moneda local que contribueixi a l'activitat econòmica de la ciutat.

Més informació
Viladecans The Style Outlets incrementa les vendes un 13%
Viladecans, un 'hub' d’innovació empresarial i educativa
Calbet, 55 anys equipant les llars catalanes
Avui et destaquem
El més llegit