Les xarxes socials fan de guies turístics

El 90% de les persones utilitzen el telèfon mòbil per fer turisme durant la seva estada a la destinació

La majoria dels turistes fan ús dels telèfons mòbils durant les seves vacances | iStock La majoria dels turistes fan ús dels telèfons mòbils durant les seves vacances | iStock

Els telèfons mòbils i les xarxes socials s’han convertit en una eina bàsica per al turista. I és que el 67,2% de les persones fa ús dels smartphones durant la seva estada a la destinació, un percentatge que puja fins al 90% si s’afegeixen les tauletes. Així ho indica l’estudi Les destinacions turístiques intel·ligents a les comarques de Barcelona, elaborat pel LabTurisme de la Diputació de Barcelona.

Segons l’informe, només un 14,4% afirma no fer servir mai les xarxes socials o que no en té, mentre que gran part dels turistes les fa servir de manera habitual durant les seves vacances. Així, un 44,1% del total utilitza les xarxes socials cada dia i un 20,8% les empra molt sovint.

Planificar el viatge i buscar consells

Però per a quina finalitat utilitzen els turistes les xarxes socials? Un 60% de les persones les empren per planificar el seu viatge, de les quals un 31,7% les fan servir cada dia i un 28,1% molt sovint. Durant l’estada a la destinació, un 63,4% de les persones empren les xarxes socials, mentre que al finalitzar les vacances el seu ús per a finalitats turístiques cau al 56,3%.

Més info: El turisme barceloní sedueix internet

Així mateix, un 62,4% dels turistes empren les xarxes socials per buscar consells per decidir on anar de vacances i més d’un 50% busquen consells per decidir què fer a la destinació. A més, s’equipara força el nombre de turistes que usa les xarxes socials com a font d’informació als que fan servir també els webs oficials. D'altra banda, prop de la meitat dels turistes (un 48,9%) usen les xarxes socials per expressar les opinions sobre les seves vacances.

“Els turistes fan un ús intens de les xarxes socials durant totes les fases del viatge turístic. És en el moment en què es visita la destinació quan aquest ús s’intensifica, per la qual cosa es pot considerar que les xarxes socials s’integren com un element més que dóna sentit a l’experiència turística viscuda”, assenyalen en un comunicat.

Desconnexió?

L’ús dels dispositius mòbils durant el viatge és tant per relacionar-se amb la destinació com per no perdre el contacte amb la vida quotidiana i/o professional. Un fet que demostra la tendència a no desconnectar durant les vacances, ja que bona part dels turistes (un 39,2%) reconeixen que segueixen pendents dels seus telèfons mòbils durant l’estada.

Més informació
El turisme digital i sostenible viatja a Barcelona (per quedar-s'hi)
Creix un 14,4% la despesa per turista a l'entorn de Barcelona
Avui et destaquem
El més llegit