Yes Future duplica les vendes en menys d'un any

​El supermercat "sostenible" reuneix "gairebé tot tipus" de productes ecològics a granel i fomenta l'ús d'envasos reutilitzables

L'interior del supermercat Yes Future al barri de Sant Antoni de Barcelona | ACN L'interior del supermercat Yes Future al barri de Sant Antoni de Barcelona | ACN

Al supermercat "sostenible" Yes Future no s'hi troben productes en envasos de plàstic d'un sol ús. Els clients s'enduen els aliments, que compren a granel, en recipients que porten de casa o envasos reutilitzables o biodegradables del propi establiment. "Hem intentat que el client pugui fer la compra [completa] a granel d'una forma sostenible en un mateix espai amb producte ecològic", ha explicat a l'ACN un dels cofundadors del supermercat, l'Albert Martínez, que apunta que no tenen constància que existeixi un altre establiment així a l'Estat. "És el futur cap al qual hem d'anar", assegura el cofundador. Al setembre farà un any que van obrir al barri de Sant Antoni i explica que l'acollida del projecte ha estat "molt bona". De fet, en menys d'un any Yes Future ha duplicat el nombre d'operacions de venda que registren mensualment.

Martínez deixa clar que no són "una botiga a granel més" si no que són un "supermercat" en què pots trobar "gairebé de tot": Des de llegums, pastes i arrossos; a productes de neteja passant per begudes o utensilis d'higiene personal. En canvi, no venen productes frescs com fruita, verdura o llet tot i que estan estudiant incloure'n alguns, com el iogurt o l'orxata. Tots els aliments són ecològics i la majoria també de proximitat. 

"Triguem un temps en trobar el producte adequat", descriu Martínez, que explica que busquen productors que "subministrin de forma sostenible". També proven ells mateixos els aliments abans de comercialitzar-los i en el cas de productes d'altres països, aposten pel comerç just, ha afirmat la cofundadora del projecte Olga Rodríguez.

Els fundadors del supermercat Yes Future Alejandro Martínez i Olga Rodríguez | ACN

Els fundadors del supermercat Yes Future Alejandro Martínez i Olga Rodríguez | ACN

Una altra particularitat de la botiga és que aplica la filosofia de "residus zero" per reduir l'impacte mediambiental de la compra. D'aquesta preocupació va sorgir el projecte dels dos socis: "Vam veure que generàvem molts residus", recorden els fundadors de l'establiment, que van tenir la idea de crear un supermercat en què poder fer una compra "global" de productes ecològics sense utilitzar envasos de plàstic d'un sol ús.

Els propietaris de Yes Future aclareixen que el plàstic no està vetat al seu supermercat sempre que sigui reutilitzable. De fet, animen els clients a portar "qualsevol recipient", des de pots de vidre a tàpers de plàstic per endur-se la compra. "El primer dia agafen els envasos que tenim aquí [botelles de vidre, bosses de paper reciclat o envasos biodegradables]" i a partir de la segona compra s'animen a dur-los de casa, diu Martínez.

Tenen "tot tipus" de clients

Segons els fundadors de Yes Future, tenen "tot tipus" de clients. "Des de clients del barri que venen a fer la compra setmanal totes les setmanes, a d'altres que venen tots els dies a comprar quatre coses, clients d'altres barris i fins i tot turistes". Martínez ha explicat que el perfil més habitual és d'una dona jove però dins d'una "clientela variada". "Molts ens donen les gràcies per haver obert un lloc així", asseguren.

Dupliquen les vendes en menys d'un any

Yes Future ha duplicat les transaccions mensuals de venda en menys d'un any d'activitat. Quan van començar el projecte facturaven uns 650 tiquets de compra al mes mentre que ara ja en fan entre 1.250 i 1.300 mensuals. L'augment va coincidir amb l'aparició del supermercat als mitjans a principis de 2018 i des d'aleshores creixen entre un 3 i un 5% cada mes.

Ambició per expandir-se

Al llarg d'aquest primer any d'activitat el supermercat no ha deixat d'ampliar la quantitat de productes que ofereix fins al punt que no tenen prou espai per a tots a la botiga del carrer Viladomat, 66. Martínez avança que tenen en ment expandir-se però apunta que per ara toca "assentar" el projecte abans de donar el següent pas. Per ara, a la botiga, només hi treballen els dos fundadors de Yes Future. El cofundador del supermercat també senyala com a objectiu vendre per internet.

Més informació
Carrefour obre el primer supermercat BIO a Catalunya
Evvo: el supermercat del futur neix a Igualada
El supermercat s'acomiada de la bossa de plàstic
Avui et destaquem
El més llegit