L'holandesa Zeeman torna a triar Catalunya per expandir-se

La multinacional de moda obre la seva 52a al territori català i la 9a de Barcelona, on crea cinc nous llocs de feina

Zeeman estrena la seva 52a botiga a Catalunya | Cedida Zeeman estrena la seva 52a botiga a Catalunya | Cedida

Expandir-se en temps de coronavirus i crear nous llocs de feina. Això és el que ha fet -i continuarà fent- l'empresa holandesa Zeeman, que estrena la seva 9a botiga a Barcelona, la 52a de tot Catalunya, el territori de tot l'Estat on més ha crescut des de la seva arribada a la Península el 2015. La nova botiga donarà feina a cinc persones segons explica la gerent de vendes a Espanya de la multinacional de moda, Sidney Beekhuis, a VIA Empresa, que se sumen als més de 290 que tenen repartits per les diferents comarques catalanes.

Zeeman torna a apostar per la ciutat comtal perquè, d'una banda, "és fàcil expandir-se a Catalunya a causa de la densitat i la perfecta infraestructura" i, per l'altra, perquè, assenyala Beekhuis, "en termes d'eficiència és la forma més lògica d'expandir-se" ja que la multinacional ja està implantada al sud de França i això fa més fàcil la distribució dels seus productes.

A més, si han crescut tant i tan ràpid a Catalunya, és gràcies a "els resultats i funcionament de les botigues" al territori català ja que, tal com assegura la també portaveu de l'empresa a Espanya, "les que tenim a Catalunya funcionen molt bé, molt per damunt de la mitjana de Zeeman, així que per a nosaltres el mercat català és un mercat en creixement important".

Al cor dels barris

I és que la companyia holandesa aposta pels barris perquè "amb prou feines hi ha competidors" i, justament per això, i perquè "Zeeman és el rei dels bàsics", "funcionen molt bé". De fet, Zeeman va ser triada com la millor cadena de botigues de roba de bebè i infantil a Holanda, Bèlgica, França i Alemanya. La nova botiga de Barcelona està situada a l'Avinguda Mare de Déu de Montserrat i compta amb més de 300 metres quadrats de superfície. Durant la seva inauguració, la botiga ofereix un 25% de descompte en un producte de l'elecció del client per a tots aquells que portin el fullet d'obertura.

Clients que compten amb tota la seguretat d'un espai lliure de covid-19 com, per exemple, la limitació d'aforament en totes les botigues, utilització de mascaretes i guants per part del personal i instal·lació de pantalles protectores en la caixa, entre altres. La pandèmia ha afectat de ple l'economia i, en aquest cas, Zeeman va haver de baixar les persianes de totes les seves botigues entre vuit i nou setmanes, cosa que "té un impacte negatiu en les vendes".

No obstant això, Beekhuis té clar que l'empresa "és una companyia molt forta i farem el que sigui necessari per acabar l'any amb resultats positius", cosa que passa per continuar expandint-se en el mercat espanyol i mantenir tots els llocs de feina com han fet fins ara (i malgrat l'estat d'alarma).

Més informació
'És la teva Barcelona', l'impuls del comerç al turisme local
La francesa Cityscoot aterra a Barcelona
Avui et destaquem
El més llegit