Nosaltres

01 d'Octubre de 2022
Act. 09 de Setembre de 2024
VIA Empresa

Fa gairebĂ© deu anys va nĂ©ixer VIA Empresa. Naixia com un diari un xic atĂ­pic: no parlava de polĂ­tica; no  feia cĂłrrer rumors ni, per descomptat, mentides, i no buscĂ vem clics.

 

Ho dèiem en el nostre Manifest, i ho continuem dient ara. I a hores d’ara, en els temps que corren, mantenir aquests valors, fermament arrelats en el nostre Pla Estratègic, suposa un gran esforç i el convenciment dels ideals.

I això és possible perquè hi ha un equip professional amb vocació de crear valor i construir llegat i convençut del Manifest. I aquest és per nosaltres més important que diferents ídols que s’esmenten a l’hora de parlar de periodisme.

 

El periodisme, però, som Vosaltres, una comunitat de lectors, companys i amics i Nosaltres, un equip que té molt clar quin diari ha de fer. La proposta editorial que ha de fer.

A VIA Empresa expliquem tot allò que passa en el món empresarial català, amb una mirada constructiva, a cops crítica, perquè creiem en una economia productiva basada en el coneixement que connecta el creixement econòmic amb els objectius socials.

No busquem el clic; no comptem els usuaris Ăşnics. NomĂ©s busquem, des del primer dia, fer periodisme sense pensar a captar una audiència fĂ cil; tot el contrari: busquem un lector difĂ­cil; una audiència a la qual no se la pot enganyar amb titulars i informacions de pescaclics. InformaciĂł contrastada, treballada i analitzada, i amb titulars que corresponen a la realitat del que el lector es trobarĂ . En definitiva, periodisme.

Busquem un lector difĂ­cil; una audiència a la qual no se la pot enganyar amb titulars i informacions “facilones”

Ara està de moda, i d’obligat seguiment i obediència, el periodisme del SEO; el periodisme del jo. Aquí hem optat pel Vosaltres i Nosaltres.

És una pena que aquests SEOs marquin les audiències. Tothom parla de buscar, de créixer en audiències. A VIA Empresa volem créixer amb lectors i no volem saber res de recursos per tenir audiència. Audiència de qui o de què. Tan els fa. Audiència a qualsevol preu.

Nosaltres, i volem insistir-hi, busquem lectors. I no qualsevol lector.

I és una llàstima que anem d’enterrament, perquè som una professió que agonitza, que es mor.

Som una professiĂł, un ofici que, si continuem aixĂ­, morirĂ . I morirĂ , precisament, en el moment en què la societat estĂ  mĂ©s necessitada d’informaciĂł. Dir que es mor no Ă©s del tot just; Ă©s mĂ©s cert dir que l’estan matant perquè l’únic que compta Ă©s l’audiència i la resta els Ă©s secundari.

Som una professiĂł, un ofici que, si continuem aixĂ­, morirĂ 

Nosaltres, Vosaltres, continuem creient que el més important és explicar històries, analitzar fets i escoltar els experts, sense pressa però sense pausa. I per descomptat, fer periodisme amb periodistes.

Hem tingut la sort de tenir un editor que sempre ha estat al nostre costat. I aquĂ­ estem, superant una crisi en la qual per un perĂ­ode no vĂ rem ser Nosaltres. Ni Vosaltres.

Aquest equip continua fidel mĂ©s que mai al nostre Manifest; contents d’haver assolit un model consistent, agraĂŻts del reconeixement del sector i inspirats per tota la gent que ens envolta.  AlgĂş va dir que l’ego Ă©s el que ens queda quan ens distanciem de nosaltres mateixos. Hi voldrĂ­em afegir: “quan ens distanciem del nostre equip i dels nostres lectors”.

Nosaltres tambĂ© son els nostres col·laboradors, mĂ©s fidels que nosaltres mateixos: GenĂ­s Roca, Josep M. Ganyet, Xavier Roig, Montserrat Soler, Enric Llarch, Ariadna Romans, Jordi Bover, Marc ArgemĂ­, Oriol Amat, Xavier FerrĂ s, Aida Jurado, Josep Francesc Valls, David Blay, David  RodrĂ­guez, Roger Vinton, David GarrofĂ©, Toni RodrĂ­guez, Xavier Marcet, Els Milanesos, Lourdes LĂłpez..., ells han sigut mĂ©s fidels que nosaltres. Ara, però, tots tornem a ser Nosaltres.

Continuem creient que el més important és explicar històries, analitzar fets i escoltar els experts

L’Elena Busquets, la Gemma Fontseca, la Marta Escobar, l’Aleix Ramírez, el Quique Martín i el Josep Maria Casas, juntament amb l’editor, vetllarem perquè no deixem de ser nosaltres.

“Quan l’equip se sent còmode, es diverteix, fa pinya, això es plasma de pressa en els resultats i es converteix en orgull de pertinença”. És un nou punt, escrit per la redacciĂł, que s’incorpora al Manifest.

I per no deixar de ser el que sempre hem sigut, aquest equip ha assumit un repte mĂ©s: innovar amb noves seccions, formats i obertures que ens apropin a altres Ă mbits de l’economia i de l’empresa. Aquests canvis, aquestes innovacions, les anirem introduint poc a poc perquè vagin calant en el diari i en els lectors. En les properes setmanes formaran part de VIA Empresa.

L’equip.

I dos apunts finals:

No busquem audiència; busquem lectors.

I nosaltres, vol dir el contrari del jo. I VIA Empresa Ă©s NOSALTRES i VOSALTRES.

Manifest de VIA Empresa
Manifest de VIA Empresa