Fa gairebĂ© deu anys va nĂ©ixer VIA Empresa. Naixia com un diari un xic atĂpic: no parlava de polĂtica; no feia cĂłrrer rumors ni, per descomptat, mentides, i no buscĂ vem clics.
Ho dèiem en el nostre Manifest, i ho continuem dient ara. I a hores d’ara, en els temps que corren, mantenir aquests valors, fermament arrelats en el nostre Pla Estratègic, suposa un gran esforç i el convenciment dels ideals.
I això Ă©s possible perquè hi ha un equip professional amb vocaciĂł de crear valor i construir llegat i convençut del Manifest. I aquest Ă©s per nosaltres mĂ©s important que diferents Ădols que s’esmenten a l’hora de parlar de periodisme.
El periodisme, però, som Vosaltres, una comunitat de lectors, companys i amics i Nosaltres, un equip que té molt clar quin diari ha de fer. La proposta editorial que ha de fer.
A VIA Empresa expliquem tot allò que passa en el mĂłn empresarial catalĂ , amb una mirada constructiva, a cops crĂtica, perquè creiem en una economia productiva basada en el coneixement que connecta el creixement econòmic amb els objectius socials.
No busquem el clic; no comptem els usuaris Ăşnics. NomĂ©s busquem, des del primer dia, fer periodisme sense pensar a captar una audiència fĂ cil; tot el contrari: busquem un lector difĂcil; una audiència a la qual no se la pot enganyar amb titulars i informacions de pescaclics. InformaciĂł contrastada, treballada i analitzada, i amb titulars que corresponen a la realitat del que el lector es trobarĂ . En definitiva, periodisme.
Busquem un lector difĂcil; una audiència a la qual no se la pot enganyar amb titulars i informacions “facilones”
Ara està de moda, i d’obligat seguiment i obediència, el periodisme del SEO; el periodisme del jo. Aquà hem optat pel Vosaltres i Nosaltres.
És una pena que aquests SEOs marquin les audiències. Tothom parla de buscar, de créixer en audiències. A VIA Empresa volem créixer amb lectors i no volem saber res de recursos per tenir audiència. Audiència de qui o de què. Tan els fa. Audiència a qualsevol preu.
Nosaltres, i volem insistir-hi, busquem lectors. I no qualsevol lector.
I és una llà stima que anem d’enterrament, perquè som una professió que agonitza, que es mor.
Som una professiĂł, un ofici que, si continuem aixĂ, morirĂ . I morirĂ , precisament, en el moment en què la societat estĂ mĂ©s necessitada d’informaciĂł. Dir que es mor no Ă©s del tot just; Ă©s mĂ©s cert dir que l’estan matant perquè l’únic que compta Ă©s l’audiència i la resta els Ă©s secundari.
Som una professiĂł, un ofici que, si continuem aixĂ, morirĂ
Nosaltres, Vosaltres, continuem creient que el més important és explicar històries, analitzar fets i escoltar els experts, sense pressa però sense pausa. I per descomptat, fer periodisme amb periodistes.
Hem tingut la sort de tenir un editor que sempre ha estat al nostre costat. I aquĂ estem, superant una crisi en la qual per un perĂode no vĂ rem ser Nosaltres. Ni Vosaltres.
Aquest equip continua fidel mĂ©s que mai al nostre Manifest; contents d’haver assolit un model consistent, agraĂŻts del reconeixement del sector i inspirats per tota la gent que ens envolta. AlgĂş va dir que l’ego Ă©s el que ens queda quan ens distanciem de nosaltres mateixos. Hi voldrĂem afegir: “quan ens distanciem del nostre equip i dels nostres lectors”.
Nosaltres tambĂ© son els nostres col·laboradors, mĂ©s fidels que nosaltres mateixos: GenĂs Roca, Josep M. Ganyet, Xavier Roig, Montserrat Soler, Enric Llarch, Ariadna Romans, Jordi Bover, Marc ArgemĂ, Oriol Amat, Xavier FerrĂ s, Aida Jurado, Josep Francesc Valls, David Blay, David RodrĂguez, Roger Vinton, David GarrofĂ©, Toni RodrĂguez, Xavier Marcet, Els Milanesos, Lourdes LĂłpez..., ells han sigut mĂ©s fidels que nosaltres. Ara, però, tots tornem a ser Nosaltres.
Continuem creient que el més important és explicar històries, analitzar fets i escoltar els experts
L’Elena Busquets, la Gemma Fontseca, la Marta Escobar, l’Aleix RamĂrez, el Quique MartĂn i el Josep Maria Casas, juntament amb l’editor, vetllarem perquè no deixem de ser nosaltres.
“Quan l’equip se sent còmode, es diverteix, fa pinya, això es plasma de pressa en els resultats i es converteix en orgull de pertinença”. És un nou punt, escrit per la redacció, que s’incorpora al Manifest.
I per no deixar de ser el que sempre hem sigut, aquest equip ha assumit un repte més: innovar amb noves seccions, formats i obertures que ens apropin a altres à mbits de l’economia i de l’empresa. Aquests canvis, aquestes innovacions, les anirem introduint poc a poc perquè vagin calant en el diari i en els lectors. En les properes setmanes formaran part de VIA Empresa.
L’equip.
I dos apunts finals:
No busquem audiència; busquem lectors.
I nosaltres, vol dir el contrari del jo. I VIA Empresa és NOSALTRES i VOSALTRES.
