Digitalitza la teva empresa en 10 passos

Els experts Fede Martrat i Jose Martrat exposen les claus perquè qualsevol directiu sigui capaç d'adaptar la seva estratègia de negoci a la transformació digital

Totes les empreses han de saber adaptar se a la transformació digital | iStock Totes les empreses han de saber adaptar se a la transformació digital | iStock

En l'era de la revolució tecnològica, tots els sectors s'han hagut de digitalitzar. Fins i tot sectors tan tradicionals com la cura de la gent gran o la venda de pisos. "Pero ni les escoles d'enginyeria ni les d'administració d'empreses (amb poques excepcions) saben encara com ensenyar als directius a gestionar i a treure suc de forma estructurada de la digitalització", apunten Fede Martrat i Jose Martrat, autors del llibre Menos Likes, más Leads. Transformación digital en ventas (Pearson, 2017). Per això, aquest manual ofereix els 10 pasos essencials per aprendre a gestionar canvis en el management, el màrqueting, les persones i les vendes en el context digital.

Participa: Sortegem el llibre Menos Likes, más Leads

Aquest llibre és un manual pensat per cobrir el gap existent entre el que es coneix avui en dia de gestió i el que necessiten les empreses per a digitalitzar-se i ser més competitives en l'era d'Internet. Pensat per a tots aquells directius i emprenedors que no són experts en tecnologia, aquesta obra els ajudarà a adaptar-se i fer front al canvi constat que provoquen les noves tecnologies. 

El cercle analògic i el cercle digital

El cercle analògic o digital representa els elements de gestió que qualsevol empresa que vulgui ser competitiva i assegurar el seu futur ha de tenir en compte. Els dos primers elements són una mirada cap a fora, en els quals s'ha d'analitzar el context en el qual es troba l'empresa per comprendre el seu entorn i les necessitats dels seus clients. A partir d'aquí, apareixen les oportunitats de negoci, que es detallen en la definició de l'estratègia de la companyia i la seva implantació. Un cop està clara l'estratègia, arriba el torn del màrqueting, quan s'ha de definir com s'accedeix al mercat, com es posiciona l'empresa i de quina manera vol atraure clients. I de l'estratègia a l'acció: definir la interacció de venda i com captar als clients. Tot això sense deixar de banda mai el bon funcionament intern de l'empresa, basat en els equips i els treballadors.

"Ni les escoles d'enginyeria ni les d'administració d'empreses (amb poques excepcions) saben encara com ensenyar als directius a gestionar i a treure suc de la digitalització"

Aquest seria el cicle essencial de tota empresa tradicional. No obstant això, la transformació digital modifica i modela la forma d'operar de les organitzacions. El cercle digital està format a partir del cercle analògic però adaptant totes les estratègies al nou entorn digital. Per tant, "el directiu ha de viure en el món digital i absorbir la nova tecnologia per comprendre aquest nou entorn". A més, ha de contemplar i comprendre com Internet ha canviat les actituds i el comportament dels clients per oferir-los un producte diferenciat, innovador i sorprenent. Tot això amb l'objectiu de situar al client en el centre de les decisions de l'empresa. D'altra banda, tota l'estratègia de màrqueting s'ha de transformar també digitalment: fer ús de la tecnologia per conèixer millor al públic objectiu i connectar i apropar-se als clients a través de les xarxes socials. I finalment, assegurar-se que tots els treballadors i l'equip es reciclin i estiguin preparats i formats per a la comercialització digital. 

10 passos per a digitalitzar-se

D'aquesta manera, a partir del cercle digital, Fede Martrat i Jose Martrat estableixen els 10 passos essencials que ha de seguir tot directiu per dirigir la seva empresa cap al nou entorn comercial i de màrqueting digital.

  • Entendre l'entorn i viure el nou món digital.
  • Comprendre al client i conèixer les noves actituds.
  • Definir l'estratègia de màrqueting: crear efectes wow.
  • Implementar l'estratègia de màrqueting, situant al client en el centre.
  • Atraure el mercat potencial amb l'ús del Big Data.
  • Pensar la política comercial i adaptar l'organització de vendes a la xarxa.
  • Captar nous clients a través del social selling.
  • Implementar estils de venda digitals.
  • Preparar i formar als venedors en venda digital.
  • Gestionar als equips i apostar pels millennials.

Ja ho diu el director general de Sanigrif, Juan Navas: "El canvi és tan veloç que o t'adaptes o desapareixes". "El futur està aquí i els directius i emprenedors que no són experts en tecnologia han de conviure amb ella i conviure en un aliat", apunten els autors. 

Més informació
La publicitat en temps d’Alaska i Mario
Clarificar el missatge perquè la gent l'escolti
Com estan canviant el món empreses com Uber i Airbnb?
Avui et destaquem
El més llegit