Com ser una empresa Blue?

Mercè Brey proposa al seu primer llibre un canvi de mentalitat que empoderi les persones i les organitzacions per assolir un equilibri entre l’energia femenina i masculina

    L'harmonia en una empresa Blue arriba quan hi ha equilibri entre l'enegia masculina i la femenina
    L'harmonia en una empresa Blue arriba quan hi ha equilibri entre l'enegia masculina i la femenina
    Redacció VIA Empresa
    Barcelona
    07 de Setembre de 2018

    Tots som éssers enèrgics. No obstant això, en certes ocasions vivim en profund desequilibri amb nosaltres mateixos i amb el que ens envolta. Per recuperar l’harmonia és precís que aprenguem a respectar-nos i a estimar-nos primer a nosaltres. Això és el que ens ensenya el llibre Eres lo major que te ha pasado... ¡quiérete! (Plataforma Editorial, 2016) de Mercè Brey, experta en transformació d’empreses i de persones cap a la generació de valor.

     

    Al llibre parla del naixement d’un nou estil de lideratge on la creativitat, la intuïció, l’empatia, la disposició per treballar en equip, la flexibilitat i l’acceptació de la diversitat són elements clau. Uns atributs vinculats a l’energia femenina, explica, però no és exclusiu de les dones.

     

    El fet de éssers enèrgics ens fa ser això, gestors d’energia tant masculina com femenina. La primera s’identifica amb a ment racional i està regida per l’hemisferi esquerre del cervell, que és el de l’anàlisi, la lògica i la precisió. En canvi, la segona, està vinculada a l’hemisferi dret on resideixen la creativitat, la capacitat comunicativa i per treballar en equip i la tolerància a la diversitat o la intuïció.

    Brey lamenta que el patriarcat s’hagi basat en el tenir i no en buscar el bé comú, pilar de l’energia femenina. Motiu pel qual els valors han anat en detriment d’aquesta i hem acabat vivint en una societat individualista i intolerant que ha portat a un desequilibri que ens fa infeliços.

    L’autora apel·la a la responsabilitat de tots d’aconseguir l’empoderament de la dona i actuar des de la confiança. O el que és el mateix, deixar fluir l’energia femenina juntament amb la masculina en equilibri.

    Empreses i persones Blue

    Tota aquesta teoria és la que Brey aplica a la gestió empresarial per assolir equips equilibrats, que cobreixin tots els camps de coneixements i habilitats, i lideratges complets.

    La seva proposta s’anomena Blue, Transforming Power. Es tracta d’una estratègia basada en l’observació de l’entorn per arribar a una revolució de la consciència i evitar situacions clàssiques com la desconnexió entre empleat i client o empleat i cap, o bé companyies encadenades al vell capitalisme ferotge. “Cada cop més els treballadors necessiten que els seus valors estiguin alineats amb els de l’empresa on treballa com a requisit indispensable per comprometre’s i generar valor”, especifica.

    Si el procés de canvi s’efectua correctament, el resultat són empreses i persones Blue energèticament equilibrades i empoderades.