Com ser una empresa Blue?

Mercè Brey proposa al seu primer llibre un canvi de mentalitat que empoderi les persones i les organitzacions per assolir un equilibri entre l'energia femenina i masculina

L'harmonia en una empresa Blue arriba quan hi ha equilibri entre l'enegia masculina i la femenina
L'harmonia en una empresa Blue arriba quan hi ha equilibri entre l'enegia masculina i la femenina

Tots som éssers enèrgics. No obstant això, en certes ocasions vivim en profund desequilibri amb nosaltres mateixos i amb el que ens envolta. Per recuperar l’harmonia és precís que aprenguem a respectar-nos i a estimar-nos primer a nosaltres. Això és el que ens ensenya el llibre Eres lo major que te ha pasado... ¡quiérete! (Plataforma Editorial, 2016) de Mercè Brey, experta en transformació d’empreses i de persones cap a la generació de valor.

Participa: Sortegem el llibre 'Eres lo mejor que te ha pasado... ¡quiérete!'

Al llibre parla del naixement d’un nou estil de lideratge on la creativitat, la intuïció, l’empatia, la disposició per treballar en equip, la flexibilitat i l’acceptació de la diversitat són elements clau. Uns atributs vinculats a l’energia femenina, explica, però no és exclusiu de les dones.

El fet de éssers enèrgics ens fa ser això, gestors d’energia tant masculina com femenina. La primera s’identifica amb a ment racional i està regida per l’hemisferi esquerre del cervell, que és el de l’anàlisi, la lògica i la precisió. En canvi, la segona, està vinculada a l’hemisferi dret on resideixen la creativitat, la capacitat comunicativa i per treballar en equip i la tolerància a la diversitat o la intuïció.

Brey lamenta que el patriarcat s’hagi basat en el tenir i no en buscar el bé comú, pilar de l’energia femenina. Motiu pel qual els valors han anat en detriment d’aquesta i hem acabat vivint en una societat individualista i intolerant que ha portat a un desequilibri que ens fa infeliços.

L’autora apel·la a la responsabilitat de tots d’aconseguir l’empoderament de la dona i actuar des de la confiança. O el que és el mateix, deixar fluir l’energia femenina juntament amb la masculina en equilibri.

Empreses i persones Blue

Tota aquesta teoria és la que Brey aplica a la gestió empresarial per assolir equips equilibrats, que cobreixin tots els camps de coneixements i habilitats, i lideratges complets.

La seva proposta s’anomena Blue, Transforming Power. Es tracta d’una estratègia basada en l’observació de l’entorn per arribar a una revolució de la consciència i evitar situacions clàssiques com la desconnexió entre empleat i client o empleat i cap, o bé companyies encadenades al vell capitalisme ferotge. “Cada cop més els treballadors necessiten que els seus valors estiguin alineats amb els de l’empresa on treballa com a requisit indispensable per comprometre’s i generar valor”, especifica.

Si el procés de canvi s’efectua correctament, el resultat són empreses i persones Blue energèticament equilibrades i empoderades.

Més informació
L'empresa camaléo
Les superdones que no coneixes
Gràcies per arribar tard
Avui et destaquem
Comentaris