Fer 'networking' és fàcil, si saps com

Nohelis Ruiz proposa una guia per crear una bona xarxa de contactes i que dongui resultats per a la teva empresa

Nohelis Ruiz és l'autora de 'Networking para dummies' | iStock
Nohelis Ruiz és l'autora de 'Networking para dummies' | iStock

Gairebé el 60% de les persones troben feina gràcies a la seva xarxa de contactes. Ho diu el CIS. El paper dels contactes personals i el nostre entorn social i professional en la intermediació laboral és superior, amb diferència, a qualsevol altra forma de trobar ocupació i això és el que coneixem com networking o xarxes de contacte. Relacions i com més bones, millor. Conèixer gent mai està de més, veritat? Així opina Nohelis Ruiz Arvelo, estrateg de xarxes de contacte, formadora i conferenciant experta en networking i posicionament personal. A més d'autora de diversos llibres entre els quals destaca Networking per dummies (Planeta).

Participa: Sortegem el llibre 'Networking para dummies'

Els grans avanços tecnològics, la gran quantitat de nous actors i formes de relacionar-nos fan del networking un recurs indispensable avui dia. I amb el puixant ecosistema startup a Barcelona, fins i tot s'organizaen esdeveniments exclusivament pensats per posar en contacte i trobar persones clau.

"Una xarxa de qualitat és el fruit de moltes trobades (virtuals i reals), és la suma de petites i grans accions que anem aplicant per desenvolupar-la i mantenir-la activa"

La gestió i el desenvolupament de les xarxes de contacte és una poderosa eina d'estratègia personal que pot projectar una carrera, empresa o objectiu i que si usem bé pot tenir un impacte directe en els nostres ingressos i en els comptes de resultat de tota empresa. Ruiz presenta una completa guia ofereix una infinitat d'oportunitats que no s'han de deixar escapar.

El llibre ofereix claus i habilitats a desenvolupar per generar un impacte real; idees per crear esdeveniments de networking, exercicis pràctics per auditar la xarxa personal de contactes i moltes altres propostes.

El llibre defineix també de què va aquest concepte: una de les definicions que millor abasta el significat real de networking és la proposta per Antoni Porras: "Networking és l'art de crear, gestionar, ampliar i mantenir la teva xarxa de contactes, via online (virtual: xarxes socials, professionals, IM, blog, web, etc.) i offline (presencial: esdeveniments, esmorzars, menjars i sopars de negocis, trobades, etc.) de manera sistemàtica perquè ambdues parts guanyin, es generin sinergies, col·laboracions, negocis, etc., consolidant relacions duradores i de confiança".

Segons l'autora, "el networking s'ha convertit en un actiu que les empreses han d'incloure en les seves estratègies comercials i de comunicació, a més que moltes empreses fitxen persones amb excel·lents xarxes de contactes, la qual cosa es coneix com a capital relacional".

El llibre ens ensenya a manera de guia com activar una xarxa de contactes: "Una xarxa de qualitat és el fruit de moltes trobades (virtuals i reals), és la suma de petites i grans accions que anem aplicant per desenvolupar-la i mantenir-la activa"; i també deescribe que tipus de networkers existeixen i quin tipus de personatge es presenten en els esdeveniments de networking (i a cuales evitar) i cuales són les etaps del networking.

Per descomptat que Ruiz detalla la pregunta que molts es fan: Funcionen els esdeveniments de networking?. Ruiz aseñala els motius pels quals aquests esdeveniments frustren a molts dels seus assistents i analitza els motius i plantejaments d'aquestes trobades. Per evitar aquests fracassos, l'autora dóna regles i consells per crear els propis esdeveniments de networking.

"La marca personal ha de mostrar una coherència d'identitat en cadascun dels llocs i plataformes des dels quals emetis els missatges, fins i tot offline"

Capítol a part, Ruiz dóna idees per gestionar els contactes i les xarxes socials. Perquè si, les xarxes socials serveixen per fer networking i existeixen diverses plataformes ideades per crear contactes amb interessos comuns.

A més, Ruiz ofereix una guia amb passos concrets per gestionar els nous contactes nascuts del treball relacional, coses tan lògiques com enviar un correu introductori, seguir en xarxes socials -per començar-.

L'autora també dóna detalls de com usar el networking com a eina d'estratègia personal i com desenvolupar la marca personal. "Avui dia, el concepte de personal branding és fonamental gràcies a la necessitat d'enfortir les relacions interpersonals que et permeten desenvolupar les teves xarxes de contacte i posicionar-te en la ment de les persones que t'interessen", diu Ruiz, és tan senzill com que "la marca personal té l'objectiu que una persona aconsegueixi desenvolupar una comunicació clara sobre si mateixa".

Més Informació
Ser Yoda en un futur de Minority Report
Abraçar la por per superar les crisis
L'empresa pròspera
Avui et destaquem
Comentaris