Vai Moana, el xiringuito 4.0

El Pantea Group, ja expandit des del litoral català cap a l'Eixample, planeja obrir dos nous locals a la ciutat

Los arroces son protagonistas en la playa y en verano. | Cedida
Los arroces son protagonistas en la playa y en verano. | Cedida

Ja fa 11 anys que Vai Moana va obrir a la platja del Bogatell. Convertit en degà dels xiringuitos creatius per gaudir al front litoral barcelonès, Ramón Rodríguez, propietari junt amb la seva parella, Pia Pishkoohani, de Pantea Group, encara recorda que va trobar-se “al moment oportú i al lloc indicat”. Havia treballat a peu de platja per una altra empresa set anys, havia obert un altre negoci de restauració al Masnou que va fracassar; coneixia quins eren els reptes. “Amb el pas del temps va presentar-se la oportunitat d’obrir en solitari.” I s’hi va llençar.

Van invertir 300.000 euros en un concepte de xiringuito cool (allò que diuen beach club) encara pioner i per explotar aquí

Van invertir 300.000 euros en un concepte de xiringuito cool (allò que diuen beach club) encara pioner i per explotar aquí. Era l’any 2008. Tot i no inventar la sopa d’all, la consistència es basa en un servei professional (i a peu de platja!), bons còctels clàssics i d’autor (entre 10 i 11 euros) i una carta variada i de qualitat on el tiquet mitja difícilment arriba als 30 euros. “La constància, la capacitat d’adaptació als canvis i l’obsessió per la excel·lència que crec que han estat palanques del nostre èxit com a empresa”, explica. I ajuda, també, que rere els fogons mani des del 2014 en Jordi Samper, exemple de vocació culinària i dedicació a l’ofici (va oficiar als desapareguts Jean Luc Figueras i Talaia de Ferran Adrià).

I la fórmula sembla rodar com la seda. El grup s'expandeix pel litoral obrint els exitosos Jefferson i La deliciosa. El restaurant que rep la visita d’uns 5.000 comensals per setmana amb una afluència turística del 70% i un plat característic entre els més demanats: l’hamburguesa. A destacar també entre els plats d’una carta curta i mediterràniament encertada, la coca cruixent del Maresme i la burrata amb salmorejo.

Rodríguez: “La constància, la capacitat d’adaptació als canvis i l’obsessió per la excel·lència han estat palanques del nostre èxit”

“El turista que ve a Barcelona es molt divers, hi ha diferents segments i és cert que als últims anys es nota un turisme de més qualitat per l’afluència de destinacions turístiques més econòmiques com ara Turquia que ens fan molta competència”, assegura Rodríguez. Una clientela també enamorada de la platja que ha contribuït a una oferta casual cada cop de més nivell. “Amb els anys s’ha millorat molt l’oferta al litoral de Barcelona, encara que conviuen amb certs locals pensats exclusivament per a turistes, la tendència s’ha invertit”, analitza.

És el plantejament que fan en un altre local del grup. Molts d’aquests turistes amb un criteri culinari en evolució s’expulsen la sorra dels talons i enfilen uns metres fins al front Marítim per visitar l’adjacent: Can Fisher. Allà, els arrossos agafen protagonisme a les vistes (atenció al “del señorito”) i el tiquet ja ronda els 50- 60 euros.

Vai Moiana 2

Amb 450 treballadors durant la temporada estival, el grup arriba a una facturació global anual al voltant dels 13 milions d’euros (2018). Motiu suficient per mirar d’expandir-se a la ciutat.

Ja ho han fet. Va migrar al cor del Raval el 2017 on van obrir l’exòtic Chaka Khan. La seva darrera apertura és AnitaFlowm, un dels locals més interessants oberts aquest any a l’Eixample dret. I la cosa promet continuar. “De cara a l'any vinent tenim com a objectiu obrir dos locals més a la ciutat; desenvolupar un projecte de franquícia 100%. I posar el focus en el tema de la sostenibilitat, el respecte del medi ambient i la responsabilitat social corporativa”, anuncia.

Rodríguez: “Barcelona continua sent una de les ciutats punteres d'Europa en restauració"

Rodríguez té clar que Barcelona “continua sent una de les ciutats punteres d’Europa en restauració, perquè ens agrada provar coses, experimentar i no ens fa por”. “Si a això li afegeixes les tradicions de la nostra cultura mediterrània, marinat amb una bona dosi de bon temps es transforma en la fórmula perfecta per agradar el consumidor”, argumenta. No li fa por la competència, ni la sobredosi d’apertures (i tancaments): “forma part del cicle, al final perduren els que millor s’adapten als canvis, els que innoven, curren i no paren de buscar l’excel·lència. I nosaltres apostem per aplicar aquesta fórmula en cada cosa que fem”.

Vai Moana

Direcció: Av. del Litoral, s/n, Barcelona

Tiquet mitjà: 30 euros

Telèfon: 933 09 12 91

Més Informació
Casa Rafols, un restaurant amb ànima de ferreteria
Xàtiva, la paella canònica s'expandeix al barri de Sant Antoni
De JP Morgan als fogons del Hawker 45
Avui et destaquem
Comentaris