• Economia
  • Aena preveu licitar “en els pròxims dies” el nou pla director per a l'ampliació del Prat

Aena preveu licitar “en els pròxims dies” el nou pla director per a l'ampliació del Prat

Tindrà un pressupost de 4,45 milions destinat en gran part als canvis mediambientals i una durada màxima de cinc anys

El president i conseller delegat d'Aena, Maurici Lucena | Albert Hernàndez (ACN)
El president i conseller delegat d'Aena, Maurici Lucena | Albert Hernàndez (ACN)
Redacció VIA Empresa | ACN
Barcelona
11 de Novembre de 2025 - 12:49

El president i conseller delegat d’Aena, Maurici Lucena, ha anunciat que en “els pròxims dies” es licitarà la redacció del nou pla director tècnic de l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, que posarà en marxa l’ampliació de la infraestructura. Lucena ha assegurat que és un document “singular” per “raons mediambientals i per la polèmica pública” amb l’ampliació de l'aeròdrom. En una sessió de Matins Esade, el president de l’operadora ha detallat que el pressupost s’enfilarà fins a 4,45 milions d’euros, en comptes del mig milió habitual, "perquè es necessiten assessories tècniques importants" i ha dit que el procés tindrà "durada màxima" de cinc anys.

 

Al voltant dels tres milions d’euros de la partida seran per a les “modificacions mediambientals”, ja que el projecte afecta la zona de La Ricarda, que forma part de la xarxa Natura 2000. Segons ha concretat, la xifra de sortida del pla director és “molt superior a l'habitual” per a aquest tipus de documents, a causa de la complexitat del procés ambiental i a la tramitació davant la Unió Europea. La reforma de la infraestructura per millorar la seva capacitat implica allargar 500 metres la pista de mar i crear una nova terminal satèl·lit.

Lucena ha detallat que el pressupost s’enfilarà fins a 4,45 milions d’euros, en comptes del mig milió habitual

El president d’Aena ha defensat que l’entorn ecològic de l’aeroport tindrà “més àrees protegides” amb la reforma i ha afegit: “No és només més espai, sinó de més qualitat”. En aquest sentit, ha recordat que “no posarà la seva firma” en l'autorització de l'obra el naturalista i ornitòleg Jordi Sargatal, que també ocupa la secretaria de Transició Ecològica.

 

Un 2025 amb més de 58 milions d'usuaris

Lucena també ha pronosticat que l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat tancarà 2025 “previsiblement per sobre dels 58 milions” de passatgers. Tenint en compte, tal com ha apuntat el conseller delegat de l’operadora, que el “límit de la seva capacitat tècnica” és de 55 milions. A parer seu, això vol dir que “s’estan omplint hores i dies vall”, és a dir, aquelles franges i jornades “menys estacionals”. “És l’única manera de fer-ho”, ha reblat Lucena.

Precisament, els usuaris que no absorbeix l’aeroport del Prat ho estan assumint els de Reus i Girona. Una situació que el conseller delegat ha augurat serà fins que estigui acabada l’ampliació. Tot i això, ha puntualitzat que els aeròdroms gironí i reusenc “no decreixeran”, perquè comptaran amb “l’atractiu” turístic d’ambdues zones.