Always Barcelona, aliança per rellançar la marca de la ciutat

Barcelona es presenta com una ciutat de progrés i talent en un projecte que vol potenciar la seva projecció al món

Aleix Gabarré, director de consultoria de Summa Branding, durant la presentació de la Marca Barcelona | AAD Aleix Gabarré, director de consultoria de Summa Branding, durant la presentació de la Marca Barcelona | AAD

Barcelona vol vetllar pel bon nom de la seva marca. Amb aquest objectiu, l’Ajuntament ha presentat el projecte Marca Barcelona, que pretén projectar la ciutat al món i gestionar-ne la reputació amb una "visió única". La iniciativa pretén presentar globalment Barcelona com una ciutat de progrés en la qual desenvolupar-se a nivell personal i professional, connectada, de contrastos, de persones i amb ànima i iniciativa.

La iniciativa consisteix en una nova aliança de 170 actors, entre institucions, empreses, entitats, cooperatives i professionals, per projectar la ciutat en el món de forma coordinada i amb un "discurs únic" amb l’objectiu de “generar i alimentar de manera coordinada i constant en el temps una imatge internacional de Barcelona que potenciï  els seus aspectes positius i la faci una ciutat excel·lent i alhora resilient, que sobresurti globalment de manera positiva alhora que beneficia la seva ciutadania”.

L'alcaldessa Ada Colau ha defensat la necessitat que la capital catalana gaudeixi d’un “bon posicionament internacional" perquè això suposa l'atracció d'esdeveniments i iniciatives que incideixen de forma positiva en la vida dels ciutadans. Ha assegurat que "un bon posicionament internacional és clau per millorar la vida dels ciutadans" i que construir la reputació de la ciutat ha de ser "un projecte en comú".

"Barcelona és el millor actiu que tenim", ha assenyalat l'alcaldessa. L’alcaldessa ha insistit que no es pot caure en l'"autocomplaença" perquè les fortaleses de Barcelona estan consolidades i la ciutat s'ha demostrat capaç d'afrontar grans adversitats, sinó que cal "actualitzar la manera com ens veuen en el món".

L'alcaldessa ha posat en valor la col·laboració públicoprivada i els grans esdeveniments, entre els quals ha destacat el MWC, que ha subratllat, "no només ens posicionen a escala mundial, sinó que són capaços de generar sinérgias amb la pròpia ciutat". Per a l'alcaldessa, Barcelona és "una ciutat diversa, oberta, democràtica, valenta, feminista, solidària, emprenedora, renovadora i sense por a encarar reptes", amb "un projecte inclusiu i de cohesió social".

L’Ajuntament, juntament amb 170 actors de la ciutat, defineixen un relat per a la capital catalana i un pla d’acció per explicar Barcelona al món

En l’acte Identitat i posicionament de Barcelona. Un relat coral, portaveus que han treballat durant els darrers dos anys en aquest treball han explicat els detalls de la nova marca barcelonina. “Volem ser un model de progrés que faci possible el creixement personal i professional i gauidr d’una vida plena en tots els sentits”, ha explicat Aleix Gabarré, director de consultoria de Summa Branding, com a portaveu del grup de treball que ha definit el nou relat de Barcelona. Moix ha resumit: “Barcelona vol ser la ciutat dels projectes vitals”.

Foto de família de la presentació del projecte per projectar Barcelona al món

Foto de família de la presentació del projecte per projectar Barcelona al món

A partir de tot aquest treball conjunt i coordinat, s’ha definit el relat de Barcelona, a través del seu propòsit, els seus pilars i la seva personalitat: “Connexió, iniciativa, ànima, contrastos estimulants, talent i compromís”. A més, per cristal·litzar aquesta idea s’ha creat una signatura de marca: Always Barcelona.

Treball i pla d’acció

En aquest projecte han treballat durant dos anys agents socials, econòmics i experts amb l’objectiu de “projectar la ciutat a nivell mundial i per identificar el seu valor diferencial en un entorn global competitiu”. El procés de creació del nou relat busca donar un nou impuls a la política de city branding de Barcelona, per protegir, gestionar i promocionar la seva marca al món, com ja fan les grans ciutats globals.

Bàsicament, s’ha centrat en identificar el valor diferencial de Barcelona al món, aconseguir un discurs únic (one brand, one voice), i alinear els principals actors en una direcció comú i compartida que reforci la posició de Barcelona al món.

En aquest sentit, es crea un Brand Team per Barcelona, un grup reduït d'agents clau que signaran un Memoràndum d'Entesa per donar continuïtat a la col·laboració iniciada per a la reputació de Barcelona, entre ells el FC Barcelona, Port, Aeroport, Fira, MWC, AMB, Acció - Generalitat, Foment, PIMEC, etc.

Alhora, es pretén que el nou relat i l’aliança dels actors de la ciutat serveixi de palanca de dinamització de la imatge i la reputació de la ciutat per potenciar l’atracció, la projecció internacional i aconseguir l’impuls de l’economia local i sostenible i la creació d’ocupació, així com la millora de la qualitat de vida de la ciutadania de Barcelona.

A partir d'aquest treball es posa en marxa la gestió de Barcelona Pla d'Activació de la reputació de Barcelona fins al 2021, per tal de desplegar l'estratègia de la ciutat amb l'objectiu de potenciar l'activitat econòmica local, atreure talent i projectar internacionalment a la capital catalana. A tres anys vista es treballarà en tres fases en què es prepararà els agents de la marca, es donarà a conèixer el nou relat de Barcelona i finalment es mesurarà i analitzarà els resultats assolits.

Més informació
Menys atur i més classes mitges moderen les desigualtats a Barcelona
Barcelona, capital europea de la innovació en mobilitat
La Barcelona immobiliària més enllà de dretes i esquerres
Avui et destaquem
El més llegit