• Economia
  • L'atur repunta un 0,75% respecte a setembre, però octubre marca un nou rècord d'ocupació

L'atur repunta un 0,75% respecte a setembre, però octubre marca un nou rècord d'ocupació

La desocupació arriba fins a les 324.495 persones, però és la pujada intermensual més baixa des de 2006 i cau un 3,09% respecte a l'octubre de 2024

Un treballador del Foodback triant la verdura que es recuperarà | Laura Fíguls / ACN
Un treballador del Foodback triant la verdura que es recuperarà | Laura Fíguls / ACN
Redacció VIA Empresa | ACN | Europa Press
Barcelona
04 de Novembre de 2025 - 10:25

Catalunya ha registrat un total de 324.495 persones desocupades durant el mes d'octubre, una xifra que representa un increment de 2.423 persones durant respecte al mes de setembre, equivalent a un repunt del 0,75%, segons les xifres compartides aquest dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social. Tanmateix, aquesta dada suposa una caiguda del 3,09% respecte a l'octubre del 2024, amb 10.344 persones menys, i ve acompanyada d'una pujada de 19.206 nous ocupats respecte a setembre, cosa que situa l'ocupació en els 3,88 milions d'empleats, nou rècord històric pel desè mes de l'any al Principat.

 

L'increment de l'atur respecte al mes anterior ha estat impulsat principalment pels serveis, amb 2.297 nous desocupats, seguit per l'agricultura (112) i la indústria (51). En canvi, el sector de la construcció és l'únic en què la desocupació cau en aquesta comparació, amb 482 persones menys.

A escala territorial, si es compara amb el mes de setembre, l'atur ha crescut a les quatre demarcacions catalanes, però ho ha fet més intensament a Girona, amb un 2,29%, seguida per Lleida (1,81%), Tarragona (1,5%) i Barcelona. Al seu torn, respecte a l'octubre de 2024, la desocupació també registra davallades en els quatre territoris, i ho fa en el mateix ordre: primerament, Girona, amb una caiguda del 5,55%, i a continuació Lleida (-4,98%), Tarragona (-4,58%) i Barcelona (-2,42%).

 

La notícia ha estat celebrada pel conseller d'Empresa i Treball del Govern, Miquel Sàmper: “Sempre hi ha un repunt a l'octubre a conseqüència del fi dels contractes temporals d'estiu, però aquest augment és el més baix des de 2006, excepte en els períodes de la pandèmia”. Combinat amb “les millors dades d'afiliació a la Seguretat Social de la sèrie històrica”, el conseller ha assegurat que Catalunya té “un mercat laboral potent i consistent, però encara hem de consolidar mesures que l'enforteixin”.

En el conjunt de l'Estat, el nombre d'aturats registrats ha estat de 2,443 milions, 22.101 persones més que al setembre (+0,91%). En termes absoluts, Castella i Lleó és la comunitat autònoma que més persones desocupades ha sumat a l'octubre, amb un total de 2.545, seguida per Andalusia (2.535) i per Catalunya (2.423).