• Economia
  • B-Travel 2024 marcarà l'inici de la campanya turística de Setmana Santa

B-Travel 2024 marcarà l'inici de la campanya turística de Setmana Santa

El saló, que se celebra del 15 al 17 de març, reunirà una gran mostra de destinacions nacionals i internacionals

L'estand d'Argentina al saló B-Travel de Barcelona | ACN
L'estand d'Argentina al saló B-Travel de Barcelona | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
07 de Febrer de 2024
Act. 07 de Febrer de 2024

Organitzat per Fira de Barcelona, B-Travel tornarà a comptar amb la participació de gairebé totes les comunitats autonomes espanyoles tant a través dels seus organismes oficials com de la participació de diversos patronats provincials de turisme. Així, els visitants podran conèixer les ofertes culturals, naturals i gastronòmiques que presenten Aragó, Andalusia, Astúries, Balears, Canàries, Cantàbria, Castella-La Manxa, Castella i Lleó, Comunitat Valenciana, Galícia, Extremadura, Navarra, Madrid o la província de Bizkaia, novetat de l'edició d'enguany. Aquestes destinacions se sumen a la destacada presència de Catalunya, mitjançant l’Agència Catalana de Turisme, i a la dels patronats de turisme de les diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.  

 

En l’àmbit internacional, és novetat la presència de Colòmbia i Tanzània, que presentaran els seus atractius turístics amb sengles estands propis, juntament amb països com Cuba, Croàcia i regions de França o Portugal. A més, els visitants podran contractar els seus viatges a altres llocs del món a través de les 35 agències especialitzades participants que tenen entre les seves principals destinacions a països com l’Argentina, el Brasil, Xile, els Estats Units, Grècia, Islàndia, l’Índia, Indonèsia, Illes Maldives, Kenya, Madagascar, Mèxic, Uganda o el Vietnam.

Així, el saló comptarà amb agències de viatge generalistes com RACC Travel, El Corte Inglés o Eurovacances, i amb la presència de Renfe com a patrocinador oficial i de Red.es com a soci de transformació digital. A més, també hi seran presents operadors de creuers com Royal Caribbean, Celebrity Cruises, MSC Cruceros, Crucemundo, Hurtigruten o Cruceros Australis, així com propostes de turisme enogastronòmic, rural, industrial, senderisme, càmpings i caravaning o d’activitats esportives. En aquest sentit, l’esdeveniment serà l’escenari en què es desvetllin els noms de les deu poblacions de menys de 10.000 habitants candidates a ser Capital de Turisme Rural, iniciativa del portal EscapadaRural. 

 

Tendències a l’alça

El president del saló i vicepresident de l’ACAVe (Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades), Martí Sarrate, ha comentat que “l’oferta d’enguany destacarà per la seva qualitat i per reflectir les grans tendències de present i futur del sector com la sostenibilitat, l’experiencialitat, la transformació digital o els viatges personalitzats”.  I hi afegeix que "B-Travel és la més gran i millor agència de viatges per al públic català, el que més viatja de tot Espanya tant a destinacions locals o de proximitat com a l’exterior”.

Per això, B-Travel s’estructura a través de sis àrees relacionades amb el tipus d’experiència que el visitant vulgui viure-hi (B-Delicious Fest, l’espai enogastronòmic del saló; B-Happy, viatges en família, creuers i wellness; B-Culture, viatges vinculats amb l’art, la història i la cultura; B-Special, turisme de compres i nou luxe; B-Adventure, turisme esportiu i d’aventura; i B-industrial, territoris con un gran llegat industrial i històric.

Per la seva banda, la directora del saló, Marta Serra, ha assenyalat que “a més d’atraure al públic final, B-Travel segueix apostant per comptar amb un programa d’activitats per a professionals, ja que volem ser el saló de tots el qui integren el sector”.

En aquest sentit, B-Travel presenta un programa per a professionals amb l’objectiu de promoure vendes i negocis, fer contactes comercials i generar coneixement. Així, tindrà lloc una nova edició del fòrum ACAVe Travel Market, el B-Travel Job Market Place de Barcelona Activa, les jornades professionals de B-Industrial i la tercera edició de la Trobada de Turisme Universal organitzat per l’Associació Catalana de Professionals del Turisme (ACPT).

Activitats per a tots els gustos

Un dels grans atractius del saló serà el B-Delicious Fest, espai produït per l’Associació de Gastronomia i Turisme (AGT) on es podran tastar productes de proximitat com la carxofa del Prat o formatges artesans maridats amb cerveses artesanes i vins amb Denominació d’Origen, entre altres activitats. L’àrea disposarà, a més, d’un escenari principal en què hi haurà actuacions musical i l’Aula de Cuina on es duran a terme degustacions guiades i deu showcookings amb productes locals i de temporada. 

Els visitants podran optar, també, a diversos premis participant a les proves que els expositors col·laboradors al B-Travel Passport proposin i veure el millor cinema al Cine Travel Forum, activitat coordinada pels periodista i director Jordi Llompart.