• Economia
  • El 72% dels catalans i les catalanes compraran productes de segona mà pel Black Friday

El 72% dels catalans i les catalanes compraran productes de segona mà pel Black Friday

Gairebé la meitat dels consumidors entén que gran part de les ofertes d'aquesta jornada són una estafa

Un 53% dels consumidors asseguren que tenen en compte la crisi climàtica per decidir quin producte compren | iStock
Un 53% dels consumidors asseguren que tenen en compte la crisi climàtica per decidir quin producte compren | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
16 de Novembre de 2023
Act. 20 de Desembre de 2023

El 72% dels catalans i les catalanes compraran productes de segona mà pel Black Friday, principalment per l’increment de preus derivat del context inflacionista. Aquesta és una de les principals conclusions d’un estudi realitzat per Adevinta, on també es destaca que gairebé la meitat de la població catalana (45%) considera que algunes de les ofertes del Black Friday són una estafa. Tal com recull Packlink, la previsió és que a Catalunya es generi una despesa de 4.409 milions d’euros entre l’esmentada jornada comercial i la campanya de Nadal. “Les compres del Black Friday demostren, un any més, la confiança del consumidor amb el canal online”, apunta Roman Campa, CEO d’Adevinta a Espanya. 

 

La sostenibilitat és un factor de molta incidència a l’hora de dur a terme les compres. Un 53% dels consumidors asseguren que tenen en compte la crisi climàtica per decidir quin producte compren. De fet, un 10% puntualitza que no compra cap producte de nova creació per ser una pràctica insostenible. Més enllà del Black Friday, recentment, també s’ha donat a conèixer que  un 40,2% de les famílies catalanes ha incrementat el consum de marques blanques en el darrer any, un 59,4% si es té en compte el balanç realitzat des del 2020. Aquesta és una de les principals conclusions d'un estudi elaborat per Aldi. La principal raó del comportament del consumidor és el baix preu del producte, per davant d'altres variables com la qualitat o la varietat d'un determinat establiment.

Segons la cadena de supermercats, a Catalunya, la marca pròpia ja representa més de la meitat del pressupost setmanal destinat a la cistella de la compra. A la resta de l'Estat, les famílies inverteixen quatre de cada deu euros en aquest segment de productes. En línies generals, els aliments més adquirits són la fruita, la verdura, els ous i les begudes refrigerades. Més enllà de preu, gran part dels consumidors prioritzen una determinada marca pròpia en funció de la procedència geogràfica del proveïdor o la seva condició de producte de proximitat. En un altre ordre, sense deixar el món alimentari, el Banc dels Aliments ha anunciat que, durant l'any 2022, va recuperar unes 11.000 tones d'aliments. La major part procedents d'excedents del sector primari, la restauració i la distribució.