• Economia
  • L'economia blava i el negoci emergent, eixos centrals de l'Smart Ports 2023

L'economia blava i el negoci emergent, eixos centrals de l'Smart Ports 2023

El certamen, impulsat pel Port de Barcelona, se celebrarà del 7 al 9 de novembre a Fira Gran Via

Imatge de Lluís Salvadó, president del Port de Barcelona | Cedida
Imatge de Lluís Salvadó, president del Port de Barcelona | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
24 d'Octubre de 2023

L'economia blava, la innovació i el negoci emergent del sector marítim protagonitzaran la cinquena edició de l'Smart Ports. Organitzat pel Port de Barcelona, el certamen se celebrarà del 7 al 9 de novembre al recinte de Fira Gran Via en el marc de l'Smart City Expo World Congress. "Reunirem experts en sostenibilitat i tecnologia portuària amb l'objectiu de contribuir a la construcció dels ports del futur i proposar solucions per al transport marítim", apunta Lluís Salvadó, president del Port de Barcelona. Com en anys anteriors, l'Smart Ports aplegarà vuit dels ports més innovadors del món: Anvers-Bruges, Barcelona, Busan, Hamburg, Los Angeles, Montreal, Rotterdam i Göteborg. Enguany, les ciutats convidades són Vancouver, Singapur, Tànger, Sydney i Newcastle.

 

L'Smart Ports 2023 tindrà una nodrida agenda d'activitats: destaca el Tech Tour Blue Economy, que té per objectiu finançar dos projectes transformadors en l'àmbit marítim i portuari; la sessió High Level Roundtable, que reunirà els màxims responsables dels ports d'Hamburg, Los Angeles i Anvers-Bruges i alcaldes de ciutats costaneres per debatre sobre la innovació i les relacions port-ciutat; o la sessió Innovation in Blue Economy, que explorarà com les noves infraestructures TIC -com 5G, l'AI i l'IoT- estan facilitant el desenvolupament de l'economia blava.

Els ponents analitzaran en aquesta sessió com la digitalització està transformant els ports, facilitant que siguin més intel·ligents, eficients i sostenibles. Finalment, la conferència Driving Sustainable and Intelligent Maritime Transport presentarà alguns dels últims avenços tecnològics que contribueixen a un transport marítim sostenible i intel·ligent. "Ens hem convertit en soci estratègic de l'SCEWC perquè les ciutats portuàries no poden ser intel·ligents si no tenen un port intel·ligent que s'integri de manera sostenible en el seu entorn urbà, augmentant la seva contribució social, econòmica i ambiental a la comunitat", ha recordat Salvadó.

 

En aquesta edició, l'estand de l'Smart Ports i del Tomorrow BlueEconomy comptarà amb una àrea d'innovació constituïda per vuit zones d'exposició destinades a empreses emergents i centres d'innovació vinculats a l'ecosistema de cada un dels vuit ports. En aquesta àrea es presentaran projectes disruptius relacionats amb la indústria marítima i portuària. En paral·lel, Smart Ports signarà el 9 de novembre un acord de col·laboració amb Novarium, una plataforma tecnològica d'economia blava ubicada al Quebec i formada per empreses tecnològiques, emprenedors, inversors i partners industrials que ofereix serveis d'acceleració.

"Reforçarà la nostra estratègia d'impulsar l'economia blava mitjançant iniciatives com el suport a les start-ups, la Fundació BCN Port Innovation, el desplegament de la xarxa 5G i la posada en marxa del Blue Tech Port, entre d'altres", ha conclòs el president del Port de Barcelona. El Port de Barcelona ha tancat el primer trimestre de l’any amb un moviment de mercaderies de 32,5 milions de tones, una xifra que representa una caiguda del 10,6% en comparació amb el mateix període del 2022.