• Economia
  • El Port de Barcelona activa una connexió amb Grècia i Turquia

El Port de Barcelona activa una connexió amb Grècia i Turquia

El servei serà gestionat per COSCO Shipping

Imatge d'un vaixell al Port de Barcelona | iStock
Imatge d'un vaixell al Port de Barcelona | iStock
ACN | Redacción VIA Empresa
Barcelona
26 de Setembre de 2023
Act. 26 de Setembre de 2023

El Port de Barcelona oferirà una nova connexió marítima de contenidors amb diversos ports de Grècia i Turquia. El futur servei serà gestionat per Turkey Spain Morocco Express, societat adscrita al grup COSCO Shipping. La futura ruta unirà la capital catalana  i el port grec del Pireu en tres dies i amb el port turc de Kumport, situat prop d'Istanbul, en cinc dies. A banda, també farà escala als ports turcs de Safiport-Derice i Aliaga. Segons el Port de Barcelona, la connexió Barcelona-El Pireu, sense escales, ofereix unes "condicions molt competitives als exportadors catalans i espanyols per posicionar els seus productes a la Mediterrània oriental", ha destacat el Port de Barcelona, que aquest dimarts ha rebut el primer vaixell. Aquest avantatge competitiu es veu multiplicat pel fet COSCO Shipping Line té el seu 'hub' en el port del Pireu, des d'on connecta regularment amb destins mediterranis, europeus i asiàtics.

 

D'altra banda, la rotació d'aquest servei també farà escala als ports de València, Algeciras i Casablanca, obrint noves possibilitats a les importacions de productes marroquins des de Barcelona. En un altre ordre, el Port de Barcelona ha tret a licitació el projecte de construcció, manteniment i gestió de la subestació amb la qual vol electrificar els molls. El contracte, valorat en 14 milions d'euros, forma part del projecte Nexigen per descarbonitzar l'activitat portuària. La licitació, aprovada pel consell d'administració del Port de Barcelona al febrer, va obtenir autorització del govern espanyol a juliol. 

La construcció d'aquesta instal·lació es farà simultàniament amb altres projectes per electrificar els molls que, segons ha informat el port, compten amb una inversió inicial d'uns 130 milions. De fet, en paral·lel a la subestació es construirà la xarxa de mitja tensió que unirà aquest equipament amb les diferents terminals. L'objectiu del port és electrificar totes les terminals de creuers i fer que fins a sis vaixells es puguin connectar de forma simultània en un futur. Tal com ha apuntat el port en un comunicat, la nova subestació que avui surt a licitació és necessària per construir la xarxa de mitja tensió que subministra electricitat als molls del Port de Barcelona i serà l'element clau sobre el qual pivotarà la seva transició energètica.