
Cabify confia que els partits polítics introdueixin esmenes que puguin reconduir la nova llei del taxi abans d'haver de recórrer als tribunals i assegura que hi ha una "gran oportunitat" per aportar-hi "certes modificacions". Així ho han apuntat fonts de la companyia, que esperen que el conflicte entre els taxis i la VTC es pugui resoldre de forma "coherent". La plataforma lamenta que el nou text impulsat per la Generalitat tindrà un "impacte molt alt" entre el miler de conductors que la companyia té a Barcelona i els 4.000 entre tot el sector. "La nova regulació, lluny d'igualar Barcelona en termes de mobilitat a altres ciutats, la deixa infinitament enrere", apunten.
Malgrat la confiança de Cabify en introduir canvis en el període d'esmenes de la nova llei no descarten en cap cas recórrer finalment a la justícia. "El que aspirem és que no s'hagi de produir això", assenyalen els responsables de la plataforma. Fa unes setmanes, la patronal Unauto va exhibir un to més contundent en donar per fet que presentarien un recurs, acompanyat d'una reclamació de 80 milions per danys patrimonials.
"Amb 250 vehicles no fem res"
La plataforma ha explicat que encara disposarà d'unes 250 llicències urbanes vàlides fins al 2038, però ha deixat clar que són insuficients i que a la companyia no li resol res. "Amb 250 vehicles no fem res, ens estaríem igualant a ciutats de 150.000 o 200.000 persones", apunten.
Tot i la seva oposició a la nova llei, Cabify assegura que comparteix alguns dels punts inclosos dins del text impulsat per la Generalitat com per exemple l'obligació dels conductors a acreditar un mínim coneixement del català o la prohibició a rebutjar un servei. De fet, Cabify apunta que amb el taxi "no són enemics". "Es complementen, en molts països comparteixen plataforma amb el taxi", argumenta la multinacional espanyola, que opera en cinc països més a banda d'Espanya: Argentina, Xile, Colòmbia, Perú i Uruguai. En canvi, critiquen els requisits sobre la precontractació, que veuen com un element"d'exclusió".
Cabify lamenta que el nou text impulsat per la Generalitat tindrà un "impacte molt alt" entre el miler de conductors que la companyia té a Barcelona i els 4.000 entre tot el sector
En una trobada amb mitjans de comunicació, Cabify s'ha reivindicat com una empresa espanyola, ja que la resta de les grans plataformes són de fora de l'Estat. "Tributem localment en els països on operem", remarquen des de la companyia, que també apunta a altres aportacions en matèria de cotitzacions o de sostenibilitat, ja que tota la flota compta amb etiqueta Eco o Zero.
Defensa de les tarifes dinàmiques
Preguntat per les tarifes dinàmiques, fonts de Cabify subratllen que de la mateixa manera que poden ser a l'alça també ho poden ser a la baixa en períodes de baixa demanda. L'objectiu final quan els preus són alts per la forta demanda, sostenen, no és cobrar més a l'usuari sinó incentivar els conductors perquè es desplacin cap a les zones de la ciutat on l'oferta no és suficient. A més, asseguren que quan més altes són les tarifes menys comissió s'endú Cabify, al voltant d'un 5%, mentre que en altres moments pot arribar a ser del 30%.