El sectorbancari ha viscut en els darrers anys importants canvis que afecten el seu servei, com la digitalització o el tancament de sucursals. Aquesta transformació ha tingut un impacte directe en els catalans i en la seva relació amb els seus bancs, i no precisament bona: el 53% de la població té la intenció de canviar de banc aquest any. Així es reflecteix a la tercera edició de l'estudi Percepción y hábitos de los españoles respecto al sector bancario dut a terme per Nickel, per tal de conèixer en profunditat el sentiment dels consumidors cap a aquest sector.
El 20,4% declara que segurament s'obri un compte en una altra entitat, i el 33,2% s'ho està pensant
L'estudi revela que més de la meitat dels catalans (el 53,6%) és a prop de canviar de banc: el 20,4% declara que segurament s'obri un compte en una altra entitat, i el 33,2% ho està pensant. Aquest resultat, en línia amb la mitjana estatal, suposa un 11% més pel que fa al resultat de l'enquesta de l'any passat.
Les comissions injustes: principal motiu de canvi
El cobrament de comissions injustes (assenyalat pel 58% dels enquestats), la manca d'oferta de plans i productes més d'acord amb les necessitats (38,8%) i la mala atenció al client (22%) van ser els principals motius que van portar els catalans a canviar de banc la darrera vegada que ho van fer. Aquests tres arguments repeteixen al podi per segon any consecutiu, igual que a escala estatal, donant a entendre que la banca no ha aconseguit abordar de manera efectiva aquestes preocupacions.
Com a novetat, el tancament de sucursals properes ha avançat un lloc en aquest rànquing i ha ocupat el quart lloc amb un 20,4%, un 3% més respecte a l'any anterior. Això sembla reflectir que el tancament de sucursals té un pes creixent en la insatisfacció de la població. D'altra banda, i un any més, la facilitat per obrir-se un compte i que les tarifes estiguin clares (elegit pel 80% dels enquestats) continua sent el líder indiscutible en els aspectes que més valoren els catalans a la seva nova entitat financera, seguit de la qualitat de l'atenció al client (63%) i la proximitat de caixers (60%).
“Les dades del nostre estudi evidencien que els catalans buscaran una entitat financera que ofereixi un servei híbrid entre digital i presencial, com el compte Nickel i el seu servei des d'estancs i loteries, i que aquesta preferència va malgrat la presa de decisions d'aquest 53,6% de catalans que estan pensant a canviar de banc aquest any", apunta MónicaCorreia, CEO de Nickel Espanya.