• Economia
  • Catalunya concentrarà el 18% de la despesa de l'Estat durant el Black Friday

Catalunya concentrarà el 18% de la despesa de l'Estat durant el Black Friday

La bellesa, la cosmètica i la moda encapçalaran unes compres protagonitzades en bona part per joves d'entre 18 i 24 anys

Un anunci d'un 60% de descompte per Black Friday | Albert Hernàndez (ACN)
Un anunci d'un 60% de descompte per Black Friday | Albert Hernàndez (ACN)
Redacció VIA Empresa
Barcelona
25 de Novembre de 2025 - 10:56

Catalunya és el segon territori de l'Estat on més diners es destinaran a les compres durant el Black Friday d'enguany, concentrant un 18% de la despesa, xifra només superada per Madrid (22%). Així ho assegura l'informe Black Friday & Holidays Spending Outlook 2025 elaborat per Scalapay, que situa el Principat en segona posició estatal, per sobre d'Andalusia (17%).

 

D'acord amb aquest estudi, la bellesa i la cosmètica són els àmbits de producte en què més diners es destinaran durant l'esdeveniment, concentrant un 28% de les compres. En segona posició, a poca distància, es troba la moda amb un 26%, i ja més lluny, la llar i el jardí (9%), la salut i el benestar (9%) i l'esport (8%). Aquestes xifres contrasten notablement amb la d'altres informes publicats, com l'estudi Hábitos de consumo de los españoles: Black Friday y Navidad d'Oney, segons el qual la tecnologia és la categoria líder, amb més de la meitat de les respostes (53,7%), seguida per la moda (47,5%), la bellesa i les joguines (totes dues amb un 29%), els viatges (27,2%), la salut i el benestar (24,7%) i els llibres (22,2%).

A escala estatal, l'informe de Scalapay recull que l'espanyol és un dels mercats europeus en què els consumidors es mostren més optimistes amb les seves compres, amb un 63% d'usuaris que preveuen mantenir la despesa i un 14% que l'augmentarà, per un 13% que té previst reduir-la. Segons els autors, els compradors afronten aquest Black Friday amb una "mentalitat més planificada", que inclou una comparació de preus amb antelació i una valoració de la transparència i la confiança de les ofertes.

 

Pel que fa als preus, l'estudi assenyala que el percentatge de reducció necessari perquè els consumidors considerin una oferta atractiva és del 58%. Al seu torn, també s'indica que els joves d'entre 18 i 24 anys representen el 41% dels compradors i que l'horari de més activitat s'emmarca entre les nou del vespre i les dotze de la matinada.