Catalunya, a la MITT de Moscou per continuar enamorant els russos

L’any 2019 van arribar al territori català més de 795.000 turistes de Rússia que van generar una despesa de més de 1.160 milions d'euros

Catalunya és pionera en promocionar “el potencial turístic” català als països de l’est | iStock Catalunya és pionera en promocionar “el potencial turístic” català als països de l’est | iStock

Catalunya participa fins al 18 de març a la fira MITT de Moscou per mantenir-se com una de les destinacions turístiques preferides dels russos. La fira vol consolidar el bon posicionament que tenia la destinació catalana en el mercat rus abans de la pandèmia. L’any 2019 els 795.000 turistes russos que van arribar al país van gastar 1.160 milions d’euros i van generar una despesa mitjana per turista de 1.142 euros, situant-se com el cinquè mercat internacional que més ingressos deixa a Catalunya.

La participació en cites de referència com la MITT, o la ITB de Berlin fa una setmana, respon a l’estratègia de l’agència Catalana de Turisme ( ACT) perquè “Catalunya torni a ocupar una posició de lideratge internacional en el món postcovid". El president de l’ACT, David Font, ha destacat en un comunicat del Departament d’Empresa i Coneixement que “estar present en aquesta edició de la MITT demostra l’enorme importància que des de fa 28 anys concedim al mercat rus i consolida la nostra voluntat de mantenir-nos entre les seves destinacions preferides després de l’obertura de fronteres i l’eliminació de les restriccions dels viatges”.

Catalunya és pionera en promocionar “el potencial turístic” català als països de l’est gràcies al Centre de Promoció Turística que va obrir l’any 1993 a Rússia, dos anys després de la dissolució de la Unió Soviètica. Aquesta oficina es va convertir en una de les primeres representacions estrangeres de turisme en aquest país.

El repte a què s’enfronta ara l’Agència Catalana de Turisme és, després d’un any de pandèmia, que Catalunya “continuï ben present” entre les preferències del turista rus posicionada, a més, com a destinació segura. A més, en un moment complicat com l’actual, la MITT vol treballar per oferir al mercat rus productes turístics que tenen en compte les noves necessitats fruit de la pandèmia, com ara el turisme cultural, l’ecoturisme, activitats a l’aire lliure, el turisme esportiu o rutes per fer fora de la temporada alta.

Més informació
Una Conselleria de Turisme?
El turisme a la cua de la recuperació
Avui et destaquem
El més llegit