• Economia
  • El Corte Inglés reforça el seu compromís amb la recerca en càncer de mama

El Corte Inglés reforça el seu compromís amb la recerca en càncer de mama

La companyia llança una nova campanya solidària per finançar un assaig clínic pioner en teràpies personalitzades, liderat pel doctor Julio Delgado al Clínic de Barcelona

L’estudi avalua la toxicitat i l’eficàcia de les cèl·lules en pacients per dissenyar un nou medicament terapèutic | El Corte Inglés
L’estudi avalua la toxicitat i l’eficàcia de les cèl·lules en pacients per dissenyar un nou medicament terapèutic | El Corte Inglés
Redacció VIA Empresa
Barcelona
03 d'Octubre de 2025 - 10:00

El Corte Inglés, en col·laboració amb l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC), ha posat en marxa una nova campanya solidària per donar suport a la recerca en càncer de mama. Els fons es destinaran a un assaig clínic en fase I que lidera el doctor Julio Delgado a l’Hospital Clínic de Barcelona, amb la participació del madrileny Hospital 12 de Octubre i la Universitat de Navarra.

 

L’estudi té com a objectiu avaluar la toxicitat i l’eficàcia de les cèl·lules ARI-HER2+ en pacients amb càncer de mama HER2+, una de les formes més agressives de la malaltia, i dissenyar un nou medicament de teràpia cel·lular personalitzada. Es tracta del cinquè projecte de recerca contra el càncer de mama finançat íntegrament per la companyia.

Amb aquest, ja en són cinc els projectes de recerca contra el càncer de mama finançats íntegrament per la companyia

El Corte Inglés ja es va comprometre el 2023 a aportar un milió d’euros en cinc anys per finançar investigació contra aquesta patologia. Amb la nova campanya, l’empresa vol donar un pas més en el suport a la recerca i contribuir a l’avanç de la medicina personalitzada en oncologia.

 

Productes solidaris del 2 al 19 d'octubre

Durant el període comprès entre el 2 i el 19 d’octubre, els clients podran adquirir una àmplia gamma de productes solidaris a tots els centres d’El Corte Inglés, així com a la seva web i app. Entre els articles destaquen ampolles d’alumini, tasses, llibretetes, polseres, copes de vidre, espelmes o bosses reutilitzables, el benefici íntegre de les quals es destinarà a la investigació del doctor Delgado.

Diverses marques de moda i complements vinculades a El Corte Inglés també participaran activament en la campanya. Els dies 18 i 19 d’octubre, 1 euro de cada article venut per firmes com Woman, Tintoretto, Énfasis, Sfera o Southern Cotton es destinarà al projecte. Altres seccions, com la de llar, decoració, calçat, esports, supermercats i fins i tot joguines, aportaran un percentatge de les vendes o imports fixos per producte venut. Firmes com Skechers, Pepe Jeans, Tous, Mattel o Guess s’han unit a la iniciativa.

Centres il·luminats de rosa

Amb motiu del Dia Mundial contra el Càncer de Mama, que se celebrarà el pròxim diumenge 19 d'octubre, 23 façanes emblemàtiques d’El Corte Inglés - entre elles la de Diagonal a Barcelona i diverses a Madrid, Lisboa i Porto - es tenyiran de color rosa. A més, es distribuiran llaços entre clients i treballadors, es duran a terme xerrades de prevenció i es reforçarà la sensibilització sobre la malaltia durant tot el mes.