• Economia
  • El Forum TurisTIC destaca les experiències "de valor" de turisme gastronòmic i enoturisme

El Forum TurisTIC destaca les experiències "de valor" de turisme gastronòmic i enoturisme

La iniciativa va relacionar visitants i comunitats locals, amb el propòsit de "generar un valor compartit" i de "restaurar els recursos naturals i socioculturals

    Un dels panells al passat Forum TurisTIC | @Eurecat_news
    Un dels panells al passat Forum TurisTIC | @Eurecat_news
    Redacció VIA Empresa
    Barcelona
    01 de Juliol de 2025

    El Forum TurisTIC, el congrés sobre innovació i aplicació de la tecnologia al sector del turisme organitzat pel centre tecnològic Eurecat, va destacar a la seva tretzena edició a Barcelona amb les seves "experiències innovadores" de turisme gastronòmic i enoturisme que "potencien el nou paradigma del turisme regeneratiu". Tot plegat, en un any en què Catalunya ostenta la distinció de Regió Mundial de la Gastronomia 2025.

     

    La iniciativa va activar les relacions entre els visitants i les comunitats locals, amb el propòsit de "generar un valor compartit" i de "restaurar els recursos naturals i socioculturals". La cita va reunir empreses del sector turístic, d’innovació i desenvolupament tecnològic, institucions, associacions i gremis especialitzats del sector. Tots ells van poder conèixer projectes singulars de solucions innovadores i respectuoses amb l’entorn i les persones.

    Un paquet de solucions innovadores

    Entre altres solucions, al congrés s’hi va presentar l’aplicació Aisee que escaneja llistes reals d’ingredients en qualsevol idioma i país i les interpreta en temps real amb intel·ligència artificial per oferir a l’usuari una resposta clara en funció del seu perfil personalitzat amb al·lèrgies, intoleràncies, restriccions o preferències culturals.

     

    En el marc de les experiències i la digitalització de l’enoturisme, Eurecat va exposar el seu projecte Enotour, en el qual treballa amb cellers d’Espanya, Itàlia, Portugal i França, en el desenvolupament d’una eina de difusió per promocionar l’oferta de producte i d’experiències turístiques mitjançant narratives i continguts autogenerats i tecnologies basades en visites virtuals immersives.

    Així mateix, en relació amb la sostenibilitat mediambiental, Effiwaste va mostrar una solució tecnològica per al sector turístic i horeca per avançar cap a una gastronomia circular optimitzant els processos a la cuina. La plataforma combina la mesura intel·ligent del malbaratament alimentari, la digitalització de menús mitjançant etiquetatge intel·ligent i el tractament dels residus amb compostadores automàtiques.

    Finalment, les solucions tecnològiques i innovacions del Celler Mas Llunes, Cava Bertha, el Museu de les Cultures del Vi, Plat Institute, Vivential Value, YouGov Espanya, MindChef, Too Good To Go, l’Alimara Living Lab del CETT Barcelona i Creative Food Studio Bcn, van evidenciar el potencial de l’aplicació de la tecnologia i la creativitat en l’àmbit del turisme enogastronòmic.