
La inversió hotelera a Catalunya durant els sis primers mesos de l'any es va situar en els 241 milions d'euros. La xifra suposa el 22% de tot l'Estat, repartits en 12 propietats i 1.594 habitacions. Segons l'informe Hospitality Market Beat de Cushman&Wakefield, es tracta del segon territori de l'Estat amb més inversió per darrera Andalusia (306 milions).
L'operació més important a Catalunya i una de les més destacades del conjunt de l'Estat va ser la del Barceló Raval (70 milions), només superada pels 170 milions que va generar el Fairmont La Hacienda Cádiz i els 140 milions del Sol Tenerife i Innside Palma Bosque. En els sis primers mesos, la inversió total en el sector al conjunt de l'Estat va ser de 1.086 milions, un 32% menys que en el mateix període del 2024.
Tot i això, la consultora calcula que l'any es tancarà amb una inversió total propera als 3.000 milions d'euros del 2024. Al conjunt d'Espanya, s'han transaccionat 45 hotels i 8.254 habitacions durant aquest període.
Un actor cada cop més important per la "bona marxa"
D'altra banda, el 68% de les inversions han estat de capital espanyol i el 32% estrangers. Quant a la tipologia, un 40% de les inversions les ha realitzat les cadenes hoteleres, mentre que una tercera part han anat a fons d'inversió i el 16% pertany a family offices. El percentatge restant no ha transcendit.
Segons la consultora el paper de les cadenes hoteleres demostra que són un actor cada cop més important en el mercat, per la "bona marxa" de l'activitat.