
Les ajudes de la Generalitat al comerç urbà i de proximitat, xifrades en prop de set milions d'euros, un 2% més que el 2017, han generat una inversió en el sector de 19,1 milions d'euros, un 3,9% més que l'any anterior.
El 53,7% de les subvencions atorgades a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), que depèn de la Conselleria d'Empresa i Coneixement, s'han articulat a través de la línia per a la millora de la competitivitat de l'empresa comercial a través de les entitats, amb un total de 3,75 milions d'euros.
A més a més, s'han destinat 1,17 milions d'euros a la transformació digital del negoci i 1,46 milions d'euros a la nova implantació de comerços i millora comercial dels establiments. Finalment, s'han invertit 601.732 euros pel foment de la participació de les empreses de comerç en fires sectorials, multisectorials i professionals d'àmbit nacional, estatal i internacional.