El tràfic de contenidors al Port de Barcelona cau un 10,5% fins a l'octubre

Els sòlids a granel i el moviment de passatgers han experimentat creixements durant els deu primers mesos

El tràfic de contenidors al Port de Barcelona ha assolit la xifra de 53,3 milions de tones | Port de Barcelona El tràfic de contenidors al Port de Barcelona ha assolit la xifra de 53,3 milions de tones | Port de Barcelona

Des de principis d’any i fins al mes d’octubre, el tràfic de contenidors al Port de Barcelona ha assolit la xifra de 53,3 milions de tones. Aquest número representa una caiguda d’un 10,5% en comparació amb el mateix període del 2022. Des de l’equipament atribueixen el descens  a la caiguda dels trànsits i a la desacceleració dels intercanvis comercials a tot el món. Tot i aquest escenari, els sòlids a granel, els automòbils nous i els passatgers presenten un bon comportament. Els sòlids a granel han sumat 4 milions de tones, un 9% més, gràcies als bons resultats dels cereals i farines, ciment i clínquer, sal comuna i fava de soja, mentre que el tràfic de vehicles ja ha superat tots els del 2022, amb 653.285 unitats.

Totes les operacions de vehicles -importació, exportació i trànsit- mostren creixements importants, impulsant l’increment d’aquest tràfic fins a un destacat 48%, segons el Port de Barcelona. D'altra banda, els líquids a granel van retrocedir un 13,5% pels resultats negatius que presenten els hidrocarburs, però el bon resultat dels productes químics (23,1%) i dels olis i greixos (2,4%) han deixat els altres líquids en les mateixes xifres del 2022.

Més info: El Port de Barcelona inaugura una ruta ferroviària directa de mercaderies fins a França

Pel que fa el tràfic de viatges també va presentar un creixement sostingut durant els deu primers mesos, amb 4,7 milions de passatgers, un 35,2% més. Van augmentar en força els tràfics amb els ports italians i del Nord d'Àfrica, amb un 26,4% i un 45,2%, respectivament, mentre que els passatgers amb les Illes Balears es van mantenir estables, amb un 1,3%. Els creuers van assolir 3,1 milions de passatgers durant aquest període davant els 2,03 milions del mateix període de l'any passat.

El Port de Barcelona ha estrenat una nova ruta ferroviària directa per transportar mercaderies des de la terminal BEST fins a Toulouse i Lió. La novetat de l’itinerari, el primer d’aquestes característiques a l’Estat, és que pot travessar la frontera sense cap mena de transbordament o canvi de locomotora. “Hem arribat aquí després de molts entrebancs logístics i operatius”, descriu Lluís Salvadó. El president del Port celebra “el salt competitiu i el pas endavant per la descarbonització” que representa l’activació de la ruta ferroviària. Els combois tindran una llargària de 750 metres i l’objectiu és treure 800 camions, cada setmana, de les carreteres. En clau de sostenibilitat, Salvadó afirma que el moviment ferroviari reduirà un 10% les emissions de CO2 al recinte portuari. Setmanalment, hi haurà quatre rutes d’anada i tornada entre Barcelona i França, tres a Toulouse i una a Lió.

Més informació
Els estibadors del Port de Barcelona convoquen aturades a partir del 13 de novembre
El Port de Barcelona activa una connexió amb Grècia i Turquia
Avui et destaquem
El més llegit