L'Estat autoritza la creació de Train Port Barcelona

La nova societat, participada al 50% pel Port de Barcelona i Adif, gestionarà el futur hub logístic ferroviari

La societat s’encarregarà de gestionar el hub logístic ferroviari de l’àrea metropolitana de Barcelona | Port de Barcelona La societat s’encarregarà de gestionar el hub logístic ferroviari de l’àrea metropolitana de Barcelona | Port de Barcelona

La darrera reunió del Consell de Ministres de l’any ha autoritzat la creació de l’empresa Train Port Barcelona. Aquesta societat, participada en un 50% pel Port de Barcelona i Adif, s’encarregarà de gestionar el hub logístic ferroviari de l’àrea metropolitana de Barcelona. L'àmbit d'actuació comprèn el complex ferroviari de Can Tunis, la Terminal Intermodal i Logística de La Llagosta, la Terminal Intermodal del Port de Barcelona i la Terminal Intermodal d’Autopista Ferroviària. “És un pas molt rellevant perquè passem de la col·laboració entre institucions a la cooperació i la corresponsabilitat en la gestió ferroviària-portuària per assolir la màxima eficiència en termes ambientals, de connectivitat i de costos”, apunta Lluís Salvadó

El president del Port de Barcelona afegeix que aquesta iniciativa “es tracta d’una iniciativa inèdita que innova en la gestió de les infraestructures, pròpia de la visió històrica del port”. La constitució de Train Port Barcelona estava contemplada en el protocol de col·laboració per a impulsar la construcció dels nous accessos sud, viari i ferroviari, del Port de Barcelona, signat l'octubre de 2020 pel Ministeri de Foment, la Generalitat de Catalunya, Adif, Ports de l'Estat i el Port de Barcelona.
La societat gestionarà i explotarà el Centre de Gestió Ferroportuari de Barcelona (CGFB), on es realitza la planificació i coordinació de la prestació de serveis entre l'estació de Can Tunis i les terminals ferroviàries del Port de Barcelona.

Així mateix, assumirà la gestió dels serveis de maniobra i operacions dels trens. Entre els mesos de gener i novembre, el Port de Barcelona ha registrat un tràfic total de 59 milions de tones. Aquesta xifra representa una caiguda d’un 9,2% en comparació amb el mateix període de l’any 2022. Tot i les dades negatives, el Port visualitza un escenari “de recuperació”. Els sòlids a granel han sumat 4,4 milions de tones, amb un increment del 8,8% impulsats pels bons resultats dels cereals i farines, ciment i clínquer, sal comuna i fava de soja. Tot i el creixement dels productes químics, els líquids a granel retrocedeixen un 14% a causa de la baixada de tots els hidrocarburs.

Més informació
El Port de Barcelona registra una caiguda interanual del 9,2% del tràfic de mercaderies
El Port de Barcelona autoritza la transmissió de la Terminal Ferry Barcelona a Grimaldi
El Port de Barcelona crea la Fundació BCN Port Innovation
Avui et destaquem
El més llegit