El Port de Barcelona autoritza la transmissió de la Terminal Ferry Barcelona a Grimaldi

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha autoritzat l'operació

La unificació de les dues terminals en una sola concessió al Port de Barcelona | ACN La unificació de les dues terminals en una sola concessió al Port de Barcelona | ACN

El consell d'administració del Port de Barcelona ha autoritzat la transmissió de Terminal Ferry Barcelona a Grimaldi, que comportarà la unificació de les dues terminals en una sola concessió. Concretament, Terminal Ferry Barcelona ocupa una superfície de 100.000 metres quadrats als molls de Sant Bertran i Ponent i la de Grimaldi ocupa una superfície de 87.000 metres quadrats als molls de Ponent, Costa i Contradic. El grup Grimaldi, al qual pertany Grimaldi Terminal Barcelona, va adquirir fa cinc anys els vaixells de la naviliera Armas Trasmediterránea, del mateix grup de Terminal Ferry Barcelona, des d'on opera en els seus trajectes cap a les Balears. L'operació va ser autoritzada per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència.

L'organisme que vetlla perquè no es produeixin situacions de domini de mercat va condicionar l'operació a què Grimaldi Terminal Barcelona retorni al Port de Barcelona 44.000 metres quadrats de superfície entre els molls de Costa i Contradic i 650 metres de dret preferents d'atracament en aquests molls.

Segons el Port de Barcelona, la unificació de les dues concessions en un sol títol comportarà millores en els serveis que la futura terminal oferirà als passatgers, als vehicles, la càrrega rodada i als vaixells, ja que les operatives es gestionaran de manera conjunta.

La unificació de les dues concessions en un sol títol comportarà millores en els serveis

D'altra banda, el consell d'administració també ha aprovat l'adjudicació de l'obra de construcció de la superestructura de la tercera fase de l'ampliació del moll Adossat a l'UTE Copcisa SA i Acciona per un import de 5.448.952,29 euros sense IVA i un termini d'execució màxim de sis mesos. L'obra, que inclou 631 metres d'equipament portuari, deixarà el moll preparat per a al construcció de la terminal H, adjudicada a MSC, i de la futura terminal de RO-PAX. Les empreses concessionàries seran les encarregades d'urbanitzar la zona i instal·lar la infraestructura necessària per a l'operativa. L'obra adjudicada incorpora la superestructura necessària per instal·lar-hi la xarxa de mitja tensió que permetrà fer arribar l’electricitat fins als vaixells.

Per últim, també s'ha aprovat la convocatòria del concurs per a l'explotació de l'Hospitality el Port de Barcelona durant la 37 edició de l’America's Cup, que se celebrarà entre el 23 d’agost i el 27 d’octubre del proper any. L'equipament ocuparà una superfície de 2.250 metres quadrats ales antics magatzems del Moll Oriental, que estan sent rehabilitats i acabaran les obres el primer trimestre del 2024. L'espai permetrà que les 900 empreses que formen la comunitat marítima i portuària de port puguin seguir en directe les regates. Les ofertes es poden presentar fins al 19 de gener de l'any que ve.

Més informació
El tràfic de contenidors al Port de Barcelona cau un 10,5% fins a l'octubre
El Port de Barcelona inaugura una ruta ferroviària directa de mercaderies fins a França
Els estibadors del Port de Barcelona convoquen aturades a partir del 13 de novembre
Avui et destaquem
El més llegit