• Economia
  • El preu de l'habitatge repunta un 10,5% a Barcelona al segon trimestre de l'any

El preu de l'habitatge repunta un 10,5% a Barcelona al segon trimestre de l'any

La immobiliària Gloval apunta a Sant Cugat del Vallès com el municipi de l'àrea metropolitana amb un preu més elevat

El preu mitjà que es paga per un pis a Barcelona és de 153.876 euros | EP
El preu mitjà que es paga per un pis a Barcelona és de 153.876 euros | EP
Redacció VIA Empresa | Europa Press
Barcelona
18 d'Agost de 2025 - 01:12

Barcelona ha tancat el segon trimestre amb una alça interanual en el preu de l'habitatge del 10,5%, segons revela el Baròmetre del mercat residencial, elaborat per la signatura de serveis de valoració, enginyeria i consultoria immobiliària Gloval. Es tracta d'una publicació que analitza el comportament dels preus dels mercats residencials de les àrees metropolitanes de Madrid i Barcelona, així com de les dues capitals.

 

En el cas de la ciutat de Barcelona, el segon trimestre del 2025 registra un preu mitjà del metre quadrat de 4.346 euros / m², fet que suposa un increment del 10,5% respecte al mateix període de l'any anterior i del 4,1% en comparació del primer trimestre. A la seva àrea metropolitana, el preu mitjà se situa en 2.873 euros / m², amb una pujada interanual del 6,7% i una variació trimestral del 2,2%.

Sant Cugat del Vallès presenta el preu més elevat de l'àrea metropolitana, amb 4.612 euros / m²; seguit de Sant Just Desvern, amb 4.036 euros / m²; Esplugues de Llobregat, amb 3.456 euros / m²; Sant Joan Despí, amb 3.006 euros / m²; i el Prat de Llobregat, amb 2.620 euros / m².

 

Esplugues, el municipi que més puja de preu en un any

En comparació amb el segon trimestre del 2024, el municipi amb més creixement interanual en el preu de l'habitatge és Esplugues de Llobregat, amb un 11,1%; seguit de Montcada i Reixac i Santa Coloma de Gramenet, amb un 7,5%; Badalona, amb un 7,4%; i l'Hospitalet de Llobregat, amb un 7,3%.

Pel que fa a la variació trimestral, Cornellà de Llobregat és el municipi amb més pujada, amb un 3,8%; seguit de Montcada i Reixac, amb un 3,3%; Sant Adrià de Besòs, amb un 3,2%; l'Hospitalet de Llobregat, amb un 3,1%; i Sant Cugat del Vallès, amb un 2,9%.