• Economia
  • Renfe calcula una pèrdua del 20% dels passatgers durant el primer mes del macrotall a l’R3

Renfe calcula una pèrdua del 20% dels passatgers durant el primer mes del macrotall a l’R3

El portaveu de l’operadora a Catalunya destaca les millores implementades, com l'augment de busos a la Garriga

L'estació de busos de Fabra i Puig, punt de sortida i arribada del pla alternatiu de Rodalies per carretera | Albert Hernàndez (ACN)
L'estació de busos de Fabra i Puig, punt de sortida i arribada del pla alternatiu de Rodalies per carretera | Albert Hernàndez (ACN)
Redacció VIA Empresa | ACN
Barcelona
06 de Novembre de 2025 - 09:15

El portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, ha assenyalat que s’ha perdut un 20% dels usuaris en el primer mes del macrotall a l’R3 de Rodalies, que deixa sense trens la Garriga (Vallès Oriental) i Barcelona. En una atenció als mitjans aquest dimecres, Carmona ha detallat que durant aquest període s’han mantingut uns 16.000 passatgers, ja sigui amb el trasllat per carretera amb autobusos o “desplaçant-se cap a trens de l’R2, en menor mesura, o l’R4”.

 

Carmona ha recordat que en aquest tipus de situacions “sempre hi ha un descens de viatgers”. Per tot plegat, ha fet una valoració “positiva” del primer mes i ha destacat millores com ara la “reconfiguració horària dels busos” que s’ha fet a la Garriga, amb una freqüència cada mitja hora.

Carmona ha dit que es tracta d’implementacions atenent “les demanades de mobilitat” gràcies a les converses amb els agents del territori, i acordades amb la Generalitat, ajuntaments i plataformes i entitats. També ha apuntat que “s’ha passat d’una situació raonablement positiva”, tal com va valorar el primer dia, “a una situació estabilitzada”.

 

Malgrat reconèixer un increment en el temps dels desplaçaments, ha subratllat que “s’ha treballat per minimitzar-lo”, i ha explicat que s’han habilitat serveis directes en les relacions de major demanda, com ara de Centelles cap a Barcelona, així com des de Vic i la Garriga. 

Durant aquest període s’han mantingut uns 16.000 passatgers, ja sigui amb el trasllat per carretera amb autobusos o “desplaçant-se cap a trens de l’R2, en menor mesura, o l’R4”

Carmona també ha justificat les modificacions fetes en aquest primer mes del pla alternatiu per carretera, perquè el “seguiment continu” que es feia de les dades “era necessari aquest increment en les hores punta”. En aquest sentit, ha puntualitzat que l'augment del pas de vehicles per la Garriga ve motivat perquè “el gruix” dels passatgers són els del servei directe. D'altra banda, Carmona ha defensat que per la resta del dia, l’oferta atén “perfectament la demanda de viatgers”.

El portaveu tampoc no ha descartat aplicar més “reajustos” més endavant, sempre i quan siguin essencials. De cara a l’hivern s’estudiarà sumar més busos els caps de setmana per un “increment de la mobilitat que es produeix normalment per aquestes dates”.