Tiktok i Google, entre les 20 plataformes que hauran d'informar sobre els seus algorismes

L'objectiu de la Comissió Europea és protegir i donar més poder als usuaris d'Internet

Un usuari a Tiktok | EP Un usuari a Tiktok | EP

La Comissió Europea ha publicat la llista de grans plataformes digitals, entre les quals hi ha Tiktok, Twitter, Amazon, Facebook i Google, que hauran d'informar amb més transparència dels sistemes algorítmics que apliquen i complir la resta de noves normes de la Unió Europea per reforçar el control sobre els serveis digitals. 

La Llei europea de Serveis Digitals aportarà "transparència" i una "significativa rendició de comptes" tant a les plataformes com als motors de cerca, alhora que facilitarà als consumidors tenir un "major control" sobre la seva activitat en línia, ha destacat la vicepresidenta comunitària. Per això, els serveis comunitaris han identificat les 17 plataformes i dos motors de cerca de "molt gran grandària", és a dir, amb més de 45 milions d'usuaris actius mensuals, que disposen ara d'un termini de quatre mesos per ajustar-se a les obligacions que estableix la nova legislació comunitària.

L'objectiu, segons Brussel·les, és que protegir i donar més poder als usuaris d'Internet -també als menors de manera que siguin els mateixos serveis designats els que "avaluïn i mitiguin els riscos sistèmics i ofereixin eines sòlides de moderació de continguts". Les companyies designades són Alibaba AliExpress, Amazon Store, Apple AppStore, Booking.com, Facebook, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube i Zalando. Com a motors de cerca tan sols han estat inclosos Bing i Google Search.

Més info: Per què TikTok és la xarxa social més addictiva, però no la més popular?

Per les noves normes, aquestes entitats hauran d'informar amb claredat els usuaris del motiu pel qual se'ls recomana determinada informació i aquests es podran donar de baixa dels sistemes que es creïn en fer un perfil. Els usuaris també podran denunciar fàcilment continguts il·lícits i les plataformes hauran de tramitar les denúncies amb diligència. Mentre que no podran aparèixer anuncis que es basen en dades delicades de l'usuari com ara l'origen ètnic o les opinions polítiques.

Una altra de les claus és la protecció del menor amb exigències com que les plataformes hagin d'adaptar el disseny dels seus sistemes per garantir un alt nivell de privadesa, protecció i seguretat dels menors, alhora que queda prohibida la publicitat personalitzada i la basada en perfils per a menors.

Més informació
YouTube i TikTok, els nous canals per atraure pacients a les clíniques dentals
La Generalitat s'estrena a TikTok
ChatGPT i Google no són el mateix. Com fer-los servir
Avui et destaquem
El més llegit