
Donald Trump ha allargat fins a l'1 d'agost el termini per tancar acords comercials amb la resta de països del món que vulguin evitar la imposició de tarifes als productes que exportin als Estats Units. Ho ha anunciat aquest dilluns la secretària de premsa de la Casa Blanca, Karoline Leavitt, que ha explicat que, en paral·lel, el president nord-americà està enviant cartes a diversos països amb els quals no hi ha acord per anunciar-los les tarifes que els imposarà a partir d'aquella data.
L'anunci confirma que es mantenen les negociacions amb la Unió Europea, que té ara marge durant tot el mes de juliol per intentar tancar un pacte comercial amb els EUA que minimitzi o elimini els aranzels que vol imposar Trump. La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, va parlar directament amb el president estatunidenc diumenge per intentar tancar l'acord abans del dimecres 9 de juliol, la data límit que havia marcat Washington per evitar nous aranzels abans de la demora anunciada avui.
Cartes a Corea i el Japó
El Japó i Corea del Sud han estat dos dels primers països a què Trump ha enviat cartes per anunciar-los les noves tarifes que els imposarà a partir de l'1 d'agost. En concret, els Estats Units imposaran una tarifa del 25% a totes les importacions que vinguin d'aquests països. Aquest 25% és independent als aranzels sectorials que el mandatari dels EUA ha dictat en el passat. A més, en cas que Corea o el Japó responguin amb la imposició de nous aranzels, els EUA sumaran un 25% al percentatge que aquests països imposin.
Leavitt ha explicat que en les setmanes vinents s'enviaran una dotzena més de cartes, tot i que no ha anunciat a quins països. Trump ha penjat cartes adreçades als mandataris de Myanmar, Laos, Sud-àfrica, el Kazakhstan o Malàisia.