• Economia
  • La WNBA tanca una ampliació de capital de 75 milions de dòlars

La WNBA tanca una ampliació de capital de 75 milions de dòlars

La competició nord-americana confirma la captació de finançament més gran de la història de les lligues femenines, amb Swin Cash, Pau Gasol i Baron Davis al capdavant

L'estadi de Minnesota Lynx durant les finals de la WNBA de 2017 | Lorie Shaull/Flickr
L'estadi de Minnesota Lynx durant les finals de la WNBA de 2017 | Lorie Shaull/Flickr
Redacció VIA Empresa
Barcelona
03 de Febrer de 2022

La WNBA, la lliga femenina de bàsquet dels Estats Units, ha aixecat una ampliació de capital de 75 milions de dòlars, uns 66 milions d'euros, en la que ha esdevingut la inversió més gran en una competició esportiva femenina de la història. Segons ha comunicat l'organització, l'influx de capital forma part d'una "estratègia multifacètica de creixement financer" per generar nova facturació i invertir en el llarg termini de l'estructura competitiva.

 

Segons un comunicat publicat per l'organització, el nou finançament es dedicarà a la millora de les marques dels equips de la WNBA; la innovació i el creixement de la base de consumidors en entorns digitals; o l'ampliació del capital humà de l'entitat. La lliga nord-americana considera aquesta operació un esforç clau per "enfrontar alguns dels obstacles de la competició i generar nous ingressos".

Entre els inversors principals destaquen la històrica de la WNBA i actual vicepresidenta d'operacions esportives dels New Orleans Pelicans Swin Cash, Pau Gasol Baron Davis, exjugador dels New York Knicks, entre altres equips de l'NBA. També hi han participat els propietaris d'equips de les lligues tant femenina com masculina Joe i Clara Tsai (New York Liberty, Brooklyn Nets), Mark Walter (Los Angeles Sparks) o Michael i Susan Dell (San Antonio Spurs) entre d'altres; així com Nike i diversos fons inversors especialitzats en esports i entreteniment.

 

La comissionada de la WNBA Cathy Engelbert s'ha mostrat "agraïda pel suport sense precedents que han" per part dels inversors y els governadors dels equips, tot celebrant que "la inversió prepara la lliga per a un futur exitós I representa un senyal del futur dels esports femenins en el seu conjunt". Aquest nou finançament arriba després d'una exitosa vint-i-cinquena temporada de la WNBA, que ha tancat acords de patrocini amb gegants com Google o Amazon Prime Video, a més de la mateixa Nike, AT&T o Deloitte, i en què el Chicago Sky de l'espanyola Astou Ndour va aixecar el trofeu de campiones en quatre partits contra Phoenix Mercury.