Abertis agrupa Emovis i Eurotoll en una nova empresa

La companyia crea una filial per unificar els negocis de sistemes i instal·lacions de cobrament automàtic de peatge en autopistes i mobilitat

Emovis gestiona peatges a Irlanda Emovis gestiona peatges a Irlanda

Abertis ha constituït una nova filial, denominada Abertis Mobility Services, amb la finalitat d'agrupar empreses i participacions que el grup té en negocis relacionats amb els sistemes i instal·lacions de cobrament automàtic de peatge en autopistes i mobilitat, com són Emovis i Eurotoll.

El grup de concessions atribueix a la seva intenció de reordenar els seus interessos en aquest negoci la posada en marxa de la nova firma, que va veure la llum a finals del passat mes de juliol.

Abertis Mobility Services serà gestionada de forma solidària pel conseller delegat del grup, Francisco Reynés, el seu director general financer, José Aljaro, i el secretari general i director general corporatiu, José María Coronas Guinart.

De moment, amb la nova filial Abertis articula una societat instrumental i paraigua, de la qual, penjaran Emovis i Eurotoll. No obstant això, la firma està oberta a acollir en el futur nous negocis.

Emovis és una empresa 100% del grup especialitzada en el desenvolupament i gestió de sistemes de cobrament de peatge electrònic i mobilitat intel·ligent a escala global.

La companyia, que factura uns 81 milions d'euros anuals, compta amb uns 600 empleats i està present en set països (França, Croàcia, els Estats Units, el Canadà, Irlanda, Xile i Puerto Rico).

Entre altres projectes, Emovis ha instal·lat i manté el sistema de telepeatge d'un dels principals accessos a la ciutat de Londres, el Dartford Crossing, que té un trànsit de més de 135.000 vehicles al dia. També va implantar el del pont Newport Pell de Rhode Island (Estats Units), que registra uns 35.000 usuaris diaris.

Eurovinyeta

Per la seva part, Eurotoll, firma que té a través de la filial francesa Sanef, també està especialitzada a instal·lar sistemes de cobrament automàtic de peatge, però orientada al pagament de les taxes que els camions han d'abonar per circular en diversos països de la UE, l'anomenada eurovinyeta.

Per contra, no s'integrarà a la nova filial Bip&Drive, companyia de comercialització i gestió de dispositius de pagament automàtic de peatge per a vehicles particulars, on Abertis ostenta una participació del 35% i té com socis a CaixaBank, Cintra (Ferrovial) i Itínere.

L'activitat de desenvolupament, instal·lació i gestió de sistemes de peatge se suma als dos principals negocis d'Abertis, l'explotació d'autopistes i satèl·lits, aquests últims a través d'Hispasat.

Així, la constitució de la nova firma s'afegeix a les inversions rècord que Abertis està executant aquest any en el desenvolupament d'aquests corebusiness. En la primera meitat de l'exercici ja sumaven 2.800 milions d'euros i superaven el total de tot el 2016, i han permès al grup fer-se amb el 100% de la filial francesa d'autopistes i el 90,7% d'Hispasat, entre altres fites.

Més informació
Abertis es dispara a Borsa augurant una 'guerra' d'Opes
Abertis invertirà a Argentina per allargar la concessió
Atlantia amplia capital per fer front a l'OPA sobre Abertis
Avui et destaquem
El més llegit