Miquel Roca Junyent apunta a nou conseller d'Abertis

L'advocat i exdirigent polític ja forma part del consell d'administració de la firma d'autopistes en qualitat de secretari no conseller

El moviment s’haurà de validar el pròxim 30 de gener, data prevista per la celebració d’una junta extraordinària d’Abertis | Europa Press El moviment s’haurà de validar el pròxim 30 de gener, data prevista per la celebració d’una junta extraordinària d’Abertis | Europa Press

ACS ha proposat al consell d’administració d’Abertis que Miquel Roca Junyent i Nuria Haltiwanger s’incorporin a l’organisme de la firma d’autopistes com a consellers. Actualment, l’advocat i exdirigent polític ja forma part del consell com a secretari no conseller i Haltiwanger és consellera delegada d’Iridium. Aquest moviment s’haurà de validar el pròxim 30 de gener, data prevista per la celebració d’una junta extraordinària d’Abertis. Per la seva banda, com a propietari del 50% del capital d’Abertis, Mundys ha proposat que Andrea Mangoni, actual conseller delegat, també formi part del consell d’administració d’Abertis. 

A principis d’any, Abertis va presentar una reclamació de 3.233 milions d’euros a l’Estat pels desdoblaments de l'AP-7 entre 2006 i 2021. A mitjans de febrer del 2022 el govern espanyol va abonar a Abertis amb 1.069,9 milions d'euros com a compensació de liquidació per les actuacions fetes per afrontar l'augment de trànsit. Abertis va interposar un recurs contenciós administratiu al Tribunal Suprem pel qual demana que se la compensi amb 4.303 milions d'euros –incloent efectes fiscals-, és a dir, 3.233 milions d'euros més dels que va rebre inicialment. Abertis ha detallat que està pendent de la resolució d'aquest recurs.

La fi de les concessions d'Abertis de l'AP-7 entre Cambrils i La Jonquera i de l'AP-2 entre el Vendrell i Lleida, així com el tram del Maresme de la C-32, han significat l'eliminació d'uns 400 llocs de treball a Catalunya. Segons han confirmat fonts sindicals, aquestes vies van donar feina a uns 650 treballadors i treballadores, dels quals únicament 250 han pogut ser reassignats per dur a terme tasques de manteniment i conservació un cop l'administració s'ha fet càrrec de la infraestructura. Els sindicats asseguren que els treballadors de les cabines de peatge i el personal administratiu han estat els col·lectius més afectats per la fi de les concessions.

Més informació
Abertis reclama 3.233 MEUR més a l'Estat pels desdoblaments de l'AP-7 entre 2006 i 2021
Miquel Roca, la darrera línia de defensa de la "Constitució econòmica"
Abertis presenta una demanda contra la Generalitat
Avui et destaquem
El més llegit