Desmitificant les actituds dels 'millennials' davant l'estalvi

El Banc Sabadell impulsa un estudi que assegura que el 62,8% dels mil·lennistes que treballa no estalvia per a la jubilació

Un estudi analitza la capacitat d'estalvi dels 'millenials' | iStock Un estudi analitza la capacitat d'estalvi dels 'millenials' | iStock

Banc Sabadell ha impulsat amb la Fundació Edat&Vida i Esade l'estudi Desmitificant els 'millennials': Actituds i comportaments de la generació Y treballadora davant l'estalvi, un informe que analitza la capacitat d'estalvi dels millennials i la seva visió sobre la jubilació. L'estudi conclou que el 62,8% dels mil·lennistes que treballa no estalvia per a la jubilació, el 27% ho ha fet en el passat i tan sols el 10% ho fa de manera sistemàtica.

L'estudi desmitifica, en part, les creences que existeixen sobre els millennials. A Espanya, aquesta generació nascuda entre el 1981 i el 1996, representa el 18,7% de la població, un percentatge inferior a la generació X, els nascuts entre el 1969 i el 1981, que arriba al 26,2%. Els mil·lennistes són optimistes per naturalesa, s'identifiquen més com a estalviadors que com a consumidors i són conscients de la necessitat d'estalviar per a la jubilació. No obstant això, tot i ser una generació amb més formació, la seva cultura financera és autopercebuda com insuficient i demanen ser assessorats per prendre les decisions d'estalvi i inversió.

De fet, el principal motiu dels qui no estalvien no guarda relació amb la seva situació econòmica, sinó que té a veure amb les seves actituds personals. Dels qui consideren que estalviar no és un problema, el 55% compta amb una bona situació econòmica i pel que fa als qui diuen que no estalvien perquè no poden, el percentatge augmenta fins al 70%.

Noves estratègies

Segons el director de BanSabadell Vida, Assegurances Generals i Pensions, Claudio Chiesa, "per convèncer els millennials de les bondats d'estalviar per a la jubilació és necessari desenvolupar i implementar estratègies específiques". Chiesa subratlla que "hem de passar d'una orientació centrada en el producte i les vendes a una orientació centrada en les necessitats de cada jove, posant el focus en l'assessorament per a l'estalvi al llarg de tots els moments vitals".

L'estudi es presenta a la seu de la Fundació Edat&Vida i intervé la directora de la fundació, María José Abraham; Ismael Vallés i Manel Alfaro, autor i coautor de l'estudi i professors de Màrqueting d'Esade; i el director de BanSabadell Vida, Pensions i Assegurances Generals, Claudio Chiesa.

Més informació
L'ICF entra en un projecte per promoure l'educació econòmica entre els 'millenials'
Els 'millennials' acceptarien una feina "detestable"
Avui et destaquem
El més llegit